Singapore: bani și campanii publicitare pentru creșterea natalității

2.365 views
0
DISTRIBUIȚI

[NOTĂ: Ideea vehiculată de adepții controlului populației, conform căreia bunăstarea aduce cu sine o natalitate corespunzătoare, este un mit. O dovedește starea demografică foarte dificilă a multor națiuni dezvoltate, precum Japonia sau statele din nordul Europei. În schimb, în țările puțin dezvoltate, dar și în cele din cultura islamică, se nasc mulți copii. Concluzia este una singură – problema natalității este una culturală și nu financiară. Societatea occidentală, cvasitotalitatea civilizației iudeo-creștine (cu excepția notabilă a SUA și Israelului) și statele avansate ale Asiei de Sud-Est – adică zona lumii în care se promovează agresiv secularismul – au situații demografice alarmante, cu o natalitate mult sub rata de înlocuire. Aceasta îngrijorează guvernele, care înțeleg că în lipsa copiilor nu este de conceput nici prosperitatea și nici măcar continuitatea socială. Din păcate, răspunsul lor este specific logicii guvernării seculare și se adresează doar buzunarului.

Organizațiile provita creștine se pronunță împotriva oricărei forme de control al populației, atât prin campanii anti-nataliste, cât și „pro-nataliste” – de felul celei de mai jos sau a natalismului forțat din România lui N. Ceaușescu. Crearea unui climat favorabil pentru ca mecanismul natural al familiei să funcționeze, așa cum a făcut-o timp de milenii, este unica modalitate de reglare și echilibrare demografică. Intervenția statului în viața familiei și a cetățenilor trebuie să se limiteze la protejarea drepturilor fundamentale: dreptul la viață de la concepție, libertatea și proprietatea. Oricare alt tip de intervenționism este toxic. Motivul pentru care organizațiile prolife și provita din lume se opun avortului nu este unul utilitar – dorința de creștere a populației – ci ține de un adevăr indiscutabil: avortul ucide o ființă umană deplină și face un rău ireparabil femeii.]

Cu ocazia zilei naționalesingapore_flag, guvernul din Singapore a lansat o campanie de publicitate vizuală prin care cetățenii sunt îndemnați să-și facă „datoria civică” dând naștere cel puțin unui copil. „Să facem oameni mici care să semene cu tine și cu mine”, se spune într-un clip difuzat extensiv la televiziuni și care poate fi găsit și pe YouTube.

Campania vine în contextul în această țară are o rată a natalității de doar 1,15, mult sub valoarea de 2,1, la care se produce înlocuirea simplă a populației (natalitatea=mortalitatea).

„Este timpul să ne facem datoria civică. Și nu ma refer la discursuri, artificii sau parade. Vorbesc despre un copil. Sunteți gata?”, sunt întrebați singaporezii. Clipul publicitar este realizat de producătorul de dulciuri Mentos și se presupune că această campanie se derulează în colaborare cu autoritățile singaporeze, deși nu există o confirmare din partea acestora.

Oricum, guvernul oferă subsidii celor care fac copii, acordând prime care ajung până la 18.000 de dolari, informează CNN.

„La fel ca în celelalte țări dezvoltate, atenția autoritaților din Singapore se îndreaptă către fertilitatea scăzută și îmbătrânirea populației. Scopul nostru este să atingem o populație durabilă care să poată determina creșterea economică și să poată menține coeziunea socială, pentru ca Singapore să rămână vibrant și plin de viață”, arată un raport guvernamental, citat de CNN.

Singapore este una din cele mai prospere țări din lume, cu un produs intern brut de cca. 60.000 USD/an per locuitor, ceea ce o plasează pe locul 3 în clasamentul Fondului Monetar Internațional, după Qatar și Luxemburg. Țara nu este afectată încă de îmbătrânirea populației. Vârstnicii (65+) reprezintă doar 8,3% din total, datorită unei perioade de natalitate crescută de după al Doilea Război Mondial.

În România, rata natalității este de 1,3.

LASĂ UN RĂSPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here