Despre sensibilitatea tinerelor (interviu cu dr. Miriam Grossman)

605
0
DISTRIBUIȚI

„Trebuie ca educația sexuală să fie bazată pe biologie, nu pe ideologie”

Dr. Miriam Grossman, medic psihiatru american, specialist în psihiatria adolescentului și a copilului, a fost intervievată pentru WYA.net

– Care sunt provocările ascunse și nevoile cu care se confruntă fetele care nu primesc astăzi informațiile de care ar avea nevoie ?

– Majoritatea oamenilor cunosc provocările sociale, educaționale, de sănătate și alte provocări, cu care se confruntă fetele tinere astăzi. Se trece cu vederea faptul că fetele au sensibilități biologice unice, care le sporesc vulnerabilitatea față de consecințele negative ale activității sexuale. De exemplu, din cauza sensibilității cervixului la adolescente, biologia spune fetelor să aștepte și să nu devină active sexual devreme. Cervixul lor este imatur și vulnerabil la infecții datorită unei zone delicate, numită zonă de transformare (zona T). Zona T este acoperită de un singur strat de celule, astfel încât bacteriile și virușii, în special HPV (virusul papilloma uman), pot să se instaleze cu ușurință. Cu timpul, zona T este înlocuită cu mai multe straturi de celule, mai greu de penetrat, făcând infecția mai puțin probabilă.

– Ce este educația sexuală „cuprinzătoare” și este ea importantă?

Educația sexuală, la fel ca toate subiectele pe teme de sănătate, ar trebui să se bazeze pe adevăruri biologice. E evident, nu? Dar site-urile de internet și curricula creată pentru tineri de către educatorii sexualității „comprehensive” omit faptele biologice critice. Contrar afirmațiilor lor, aceste grupuri nu oferă tinerilor informații exacte din punct de vedere medical, informații la zi. Prioritatea organizațiilor precum Planned Parenthood și SIECUS este realizarea unei schimbări sociale radicale. Deși este nobil să luptăm împotriva nedreptății sociale, scopul educației pentru sănătate trebuie să fie acela de a ține oamenii departe de cabinetul medical. Atunci când educația sexuală se bazează pe agende sociale în loc de știință, ea oferă tinerilor un fals sentiment de securitate, iar consecințele sunt dezastruoase.

Citește și: Sens și sexualitate. Ghidul studentelor pentru o protecție reală, într-o lume a sexului liber, de dr. Miriam Grossman

– Abordarea dvs. în domeniul sănătății reproducerii și al educației sexuale s-a concentrat asupra metodelor bazate pe știință și cunoaștere. În ceea ce privește cercetarea și practica dvs, ce ați descoperit că lipsește materiei „educația sexuală cuprinzătoare”?

– Un număr uluitor de elemente critice sunt omise din sănătatea reproducerii și educația sexuală, printre care:

  • Comportamentul intim provoacă eliberarea unui hormon în creier, ce promovează sentimente de atașament și încredere, chiar dacă alături se află un străin. Acest lucru pare să fie valabil în special pentru fete și femei.
  • Toate infecțiile cu transmitere sexuală și HIV sunt 100% evitabile prin întârzierea activității sexuale, prin căutarea celuilalt, care a așteptat, și, apoi, e important să rămâi monogam. Din perspectiva sănătății, acesta este idealul.
  • Cervixul imatur al fetei îi sporește vulnerabilitatea la infecțiile genitale. Lăsând la o parte HIV, fetele și femeile suportă 80% din povara consecințelor negative ale comportamentului sexual timpuriu și cu mai mulți parteneri.
  • Fecalele conțin agenți patogeni periculoși. Contactul sexual anal este asociat cu boli infecțioase grave cum ar fi salmonella, shigella și hepatita A, B și C.
  • Fiziologia și anatomia anusului sunt foarte diferite de vagin. În ceea ce privește transmiterea HIV, actul sexual este cel puțin de douăzeci de ori mai periculos decât actul sexual vaginal.
  • După cum se menționează pe ambalajul prezervativului, spargerea sa este mai probabil să apară în timpul actului sexual anal.
  • Sexul oral cu mai mulți parteneri este asociat cu cancerul de gât. Există dovezi convingătoare că HPV cauzează cancerul limbii și al amigdalelor la fel cum îl generează în colul uterin.
  • Chlamydia poate provoca probleme de infertilitate, chiar dacă este detectată și tratată în timp util. Materialele de educație sexuala asigura fetele că, dacă respectă instrucțiunile, merg și fac examen medical o dată sau de două ori pe an și iau antibiotice, când este necesar, se vindecă. Dar nu este întotdeauna cazul.

– În scrierile dvs., discutați despre legătura dintre hormoni și relația umană. Care este relația aici și cum îți modelează hormonii experiența și relațiile cu alte persoane?

– O femeie tânără are sensibilități biologice unice care îi sporesc vulnerabilitatea față de consecințele activității sexuale. De exemplu, relațiile intime eliberează oxitocină, un hormon predominant feminin, care combină sentimentele de atașament și încredere. Această substanță chimică transformă lumina roșie în lumină verde. Cu alte cuvinte, ea modifică chimia creierului, astfel încât o fată este mai probabil să treacă cu vederea defectele unui băiat și să-și asume riscuri pe care altfel nu și le-ar asuma. Asta trebuie să li se spună oamenilor, asta ar trebui să cunoască, împreună cu toată educația despre contraceptive și disponibilitatea avortului.

– Mergând mai departe, cum putem să protejăm și să informăm mai bine femeile și fetele?

– Trebuie ca educația sexuală să fie bazată pe biologie, nu pe ideologie. Biologia respinge categoric ideea că femeile sunt la fel ca bărbații. Fetele sunt protejate și informate atunci când își cunosc și își înțeleg darurile lor unice, mai ales sexualitatea lor. Acest lucru le face să ia decizii prudente cu privire la activitatea lor sexuală, să ia decizii care conduc la o mai bună sănătate a reproducerii, la o mai bună sănătate emoțională și psihică.

Recomandăm cărțile editurii „Anacronic”

LASĂ UN RĂSPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here