Primele lidere feministe erau pro-viață și numeau avortul „ucidere de copii”

129
0
Susan Brownell Anthony (1820 – 1906), lidera Mișcării Americane pentru drepturi civile, care a jucat un rol important în garantarea dreptului la vot al femeii în SUA

Fondatoarele mișcării feministe se opuneau avortului, pe care îl considerau un simptom al oprimării femeilor, nu soluția împotriva acesteia

Opinie de Marilyn Kopp, fostă lideră a organizației „Feministe pentru viață” din Ohio, SUA, pentru LifeNews.com

Pe 22 ianuarie a fost a 45-a comemorare a deciziei Curții Supreme în cazul Roe v. Wade, care a legalizat avortul în Statele Unite. Asta înseamnă 45 de ani și peste 60 de milioane de copii nenăscuți ai căror părinți le-au sfârșit viața în mod legal.

Citește și: Adevăratul chip al avortului: istoria sentinţei „Roe vs. Wade”

Uitându-ne la feminismul modern, observăm că, spre deosebire de accentul care era pus la începuturile sale pe egalitatea în ceea ce privește salariul și dreptul la vot, acum este redus la apărarea drepturilor la avort. Feministele care se împotrivesc avortului sunt de multe ori sufocate într-o conversație de către surorile lor pro-avort. Rezultă că foarte puțini oameni sunt conștienți de faptul că fondatoarele mișcării feministe se opuneau avortului, fără vreo excepție cunoscută. Aceste activiste îl considerau un simptom al oprimării femeilor, nu soluția împotriva acesteia. Feministele pro-viață din zilele noastre au aceeași părere.

Iată câteva exemple ale pozițiilor primelor feministe în legătură cu avortul:

  • Mattie Brinkerhoff (1869): „Atunci când un bărbat fură pentru a-și potoli foamea, putem concluziona că este ceva greșit cu societatea – așa că atunci când o femeie distruge viața copilului ei nenăscut, este o dovadă că a fost extrem de nedreptățită în ceea ce privește ori educația, ori circumstanțele.”
  • Victoria Woodhull (1875): „Bărbații trebuie să nu mai insulte toate femeile spunând că libertatea înseamnă degradarea lor. Orice femeie știe că, dacă ar fi liberă, nu ar purta niciodată un copil nedorit, și nici nu s-ar gândi că ucidă unul înainte de nașterea sa.”
  • Susan B. Anthony (aprox. anii 1870): „Chiar mai dulce decât bucuria de purta de grijă propriilor mei copii a fost să îmbunătățesc în general situația mamelor, pentru ca micii lor copii nenăscuți să nu le fie luați cu forța de lângă ele.”

Înaintașele noastre feministe nu s-au opus avortului din cauză că acesta era mai puțin sigur la acea vreme. Deși bineînțeles că erau preocupate de sănătatea femeilor, terminologia lor pentru avort includea expresii precum „uciderea de copii”, „infanticid” și „ucidere prenatală”, care indicau o grijă și față de cealaltă persoană implicată.

Feministele pro-viață din zilele noastre susțin în mod activ atât femeile, cât și pe copiii lor, născuți și nenăscuți. De exemplu, Feministele pentru viață sunt de părere că avortul violează principiile feministe autentice ale justiției, non-violenței și non-discriminării.

Feministele pentru viață consideră că avortul reflectă mai degrabă valorile tradiționale patriarhale: folosirea controlului și a dominării pentru a avea putere, tolerarea violenței pe motiv de intimitate personală și soluționarea conflictelor prin crimă. Aceste viziuni reprezintă o renaștere a feminismului originar american. La fel ca mișcarea sufragetelor din America, feministele pro-viață din zilele noastre au viziunea unei lumi mai bune, în care nicio femeie nu va ajunge la avort din disperare.

Azi, în Statele Unite sunt mai multe centre de îngrijire a femeilor însărcinate care le acordă acestora asistență decât sunt clinici pentru avort

Este nedrept să îi cerem unei femei să aleagă între a-și sacrifica planurile ei în viață sau propriul ei copil pentru lua parte în societate în mod liber și egal. În schimb, hai să lucrăm împreună pentru a elimina cauzele de bază care le împing pe femei la avort (în principal, lipsa de resurse practice și de susținere) prin soluții holistice și centrate pe femei.  De exemplu, în Statele Unite sunt mai multe centre de îngrijire a femeilor însărcinate care le acordă acestora asistență decât sunt clinici pentru avort. Aceste clinici prezintă opțiuni care încurajează viața și oferă ajutor practic prin alternative precum pensii alimentare paternale, opțiuni în ceea ce privește adopția, trimiteri către creșe și locuri de muncă, și servicii medicale prenatale și postnatale. Clinicile de avort, precum și cele de planificare familială, acolo unde se realizează cele mai multe avorturi, oferă puține servicii de acest fel, sau chiar deloc.

Citește și: O figură feminină pentru mișcarea provita. Cum arată noul feminism american

Feministele pentru viață conduc revoluția în campusuri prin programe de informare a studenților, străduindu-se să răspundă nevoilor femeilor cu vârstă de facultate, grupul demografic cu cea mai mare rată de avorturi. De la începutul acestui program, în 1994, a avut loc o scădere de 30 la sută în rata de avorturi în rândul femeilor cu studii superioare. Numeroase soluții care pot fi de asemenea găsite pe site-ul www.womendeservebetter.com.

Femeile chiar merită mai mult decât avortul.

La această aniversare a cazului Roe, refuză să alegi [„women deserve better than abortion” („femeile merită mai mult decât avortul”) și „refuse to choose” („refuză să alegi”) sunt sloganele organizației Feminists for Life, n. tr.]. La urma urmei, pacea începe în pântece.

Donați pentru Cultura Vieții

Dacă apreciați eforturile noastre de a vă oferi conținut de calitate și inedit, vă rugăm să ne sprijiniți cu o donație, pentru găzduire și traducerile ocazionale.
Puteți dona cu cardul prin PayPal.
Dacă doriți să donați direct în contul bancar, vă rugăm să ne contactați. Mulțumim!

Personal Info

Donation Total: 10€

Recomandăm cărțile editurii „Anacronic”

LASĂ UN RĂSPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here