Partea I – Partea a II-a
Patrick „Sunt om de știință” O’Neill recomandă „intervenții radicale: carantinarea orașelor, perturbarea vieții zilnice și restricționarea mișcării a aproape 800 de milioane de oameni” precum în China, ca „necesare pentru a evita infectarea completă” a Statelor Unite, dar așa cum exemplul din Italia a arătat, măsurile guvernamentale au reușit să înrăutățească o situație deja proastă prin închiderea ușii la grajd după ce calul deja a scăpat. Sau pentru a fi mai precis, plasarea în carantină a persoanelor care fuseseră deja expuse la virus în primele zile, acolo unde putem fi siguri că vor răspândi virusul și altor membri ai familiilor lor.
Din cele 44.145 de persoane infectate la 11 februarie 2020, 1.023 au murit, ceea ce înseamnă o rată a mortalității de 2,3%. „Încă mai credem, analizând datele, că principala cale de răspândire a infecției de aici sunt simptomaticii, cei care se simt rău și o transmit celorlalți, de la persoană la persoană”, arată dr. Mike Ryan de la Programul OMS pentru situații de urgență. Aceste numere au fost revizuite până când doar 1% din cazuri sunt considerate „severe”. La 20 martie, Italia avea 626 cazuri active la un milion de locuitori; Statele Unite aveau 58,3 cazuri active per milion, iar China scăzuse la 4,6 la milion, ceea ce indică faptul că boala era în remisie. [46] CDC și-a revizuit în mod constant în scădere rata de mortalitate, de la inițialul 4% propus de OMS, care sugerează acum o mortalitate de 2,3-3% pentru toate grupele de vârstă. Estimările CDC sunt chiar mai mici, variind între 0,5 și 3%. După ce a examinat datele din China, dr. Paul Auwaeter a scăzut rata mortalității acolo la 1,4%. Chiar și un mediu cu risc ridicat, precum nava de croazieră Diamond Princess, unde au fost testați toți pasagerii, a indicat o rată de mortalitate de doar 1,0%.
După ce a extrapolat această cifră la întreaga populație a SUA, John P.A. Ioannidis, profesor de medicină, de epidemiologie, sănătate publică și statistică biomedicală la Universitatea Stanford, a concluzionat că
„Rata mortalității în rândul persoanelor infectate cu Covid-19 ar fi de 0,125%. Dar, deoarece această estimare se bazează pe date extrem de firave – au fost doar șapte decese în rândul celor 700 de pasageri plus echipaj infectați – rata de deces reală s-ar putea întinde de la una de cinci ori mai mică (0,025%) la una de cinci ori mai mare (0,625%). Este, de asemenea, posibil ca unii dintre pasagerii infectați să moară mai târziu și ca turiștii să aibă frecvență mai mare a bolilor cronice – un factor de risc în infecția cu SARS-CoV-2 – decât populația generală. Adăugând aceste surse suplimentare de incertitudine…” [47]
Concluzia pare de neevitat. Italienii au înrăutățit o situație deja proastă prin impunerea carantinei. Adoptând concluziile unei științe eronate, înrăutățită de un guvern slab, Biserica, urmând sfaturile proaste ale iezuiților americanizați care controlează acum mintea liderilor ei, a contribuit la moartea a mii de catolici italieni, lucru care nu s-ar fi întâmplat dacă n-ar fi fost înghesuiți în apartamentele lor aglomerate ci ar fi fost lăsați să-și ducă o viață normală, inclusiv prin participarea la serviciile religioase.
Aaron Ginn își încheie articolul citând prima regulă a jurământului hipocratic: Primum no nocere; în primul rând, să nu fac rău:
„Guvernele și politicienii produc daune și perturbări masive și sunt puține dovezi care să le susțină edictele draconice. Fiecare administrație locală se află într-o cursă mimetică de a o depăși pe cealaltă în ordonanțe autoritare ca să ne arate cine „abuzează prudența” mai mult. Politicienii concurează nu pentru probe sau tratamente COVID-19, ci pentru mai multă precauție. Pe măsură ce șomajul crește și familiile simt deja o povară de nesuportat, politicienii se simt obligați la „remedierea” situației pe care ei au creat-o, cu soluții politice încă mai radicale și mai „creative”. Acest lucru creează doar noi probleme, cu un efect încă și mai mare de bulgăre de zăpadă. Primul lucru care ar trebui făcut ar fi să nu mai omori pacientul și să te concentrezi asupra a ceea ce funcționează.” [48]
Carantina totală n-a făcut altceva decât să înrăutățească lucruri care deja luaseră o turnură nefastă:
„Cu atât de puține dovezi că există o răspândire comunitară susținută și cu instituțiile noastre sanitare care raportează aceleași rezultate, închiderea economiei locale este o distragere, o măsură arbitrară, cu câștig limitat și cu milioane de oameni extrem de deranjați și cu sute de afaceri aruncate în faliment. Datele sunt copleșitoare: în acest moment, răspândirea comunitară și transmiterea aeriană nu reprezintă o amenințare. Nu avem exemple semnificative de infectare în restaurante sau săli de sport. Dacă luăm în considerare mediul pe care COVID-19 îl preferă, izolarea fiecărei familii în casă este o situație perfectă pentru infectare și transmitere între membrii familiei. Dovezile din Coreea de Sud și Singapore arată că este complet posibil și de preferat să fie continuată viața, făcând schimbări care au un temei dovedit, cum ar fi distanțarea socială și verificările regulate ale temperaturii.” [49]
Capitularea Bisericii
Biserica nu a făcut nimic pentru a contracara panica generată de mass-media. Închizând bisericile, ierarhia a turnat benzină pe focul unei conflagrații care deja făcea ravagii în mass-media. Într-un articol apărut în The Atlantic din 11 martie 2020, intitulat „Ce faci dacă începi să tușești? ‘Stai acasă’ nu este un plan suficient” James Hamblin scrie:
„Acest coronavirus este necunoscut speciei noastre. După ce pătrunde în celulele noastre, extinderea lui în organism pare varieze semnificativ; simptomele pot progresa încet și familiar – tuse, congestie, febră – până la un răspuns inflamator care poate pune viața în pericol pe măsură ce virusul se răspândește în plămâni iar căile respiratorii se umplu cu lichid. Supraviețuitorii pot rămâne cu leziuni permanente în plămâni. Virusul se poate răspândi și în alte organe, provocând leziuni hepatice sau boli gastro-intestinale. Aceste efecte se pot manifesta pe perioade mai lungi decât gripa. Unii pacienți au început să se simtă mai bine, apoi simptomele s-au înrăutățit dramatic. Boala poate fi fatală, chiar și cu îngrijire medicală optimă.” [53]
Apoi, după ce ne spune „Probabil că veți lua coronavirusul” autorul nostru adaugă „Nimic din toate astea nu este menit să provoace panică.” [54] Mort Zuckerman a transformat The Atlantic într-o portavoce a intereselor oligarhice evreiești când a achiziționat ceea ce a fost odată un port-drapel al stabilimentului W.A.S.P. din Boston, cu câțiva ani în urmă, iar Atlantic, fidel noilor săi stăpâni, e hotărâtă să elimine mântuirea sufletelor din considerația publică, emițând o cerere de „închidere a bisericilor” și transmițând autorităților națiunii că „Adunările religioase n-ar trebuie să fie exceptate de la respectarea ordinelor statale și locale privind carantina, iar comunitățile respective ar trebui să se conformeze.” [55]
Începând cu 22 martie 2020, rezistența la interzicerea slujbelor, pe care ierarhia o impusese credincioșilor, crește în rândul disidenților aceleiași ierarhii. Cardinalul Raymond Burke, fost ordinar al Eparhiei de LaCrosse, Wisconsin și fost șef al Rotei** din Roma, a afirmat că, deoarece „prima noastră grijă este relația noastră cu Dumnezeu”, trebuie să fie acordată atenție specială în vremurile de criză ca să avem „acces la bisericile și capelele noastre, la Taine, devoțiuni și rugăciuni publice.” [56] Asta însemna practic un refuz de a „accepta deciziile guvernelor laice, care ar trata închinarea la Dumnezeu în același mod ca mersul la restaurant sau la un concurs de atletism.” În loc să capituleze în fața puterii unui stat care a privit întotdeauna Biserica drept un inamic, episcopii și preoții „trebuie să explice public necesitatea catolicilor de a se ruga și de a se închina în bisericile și capelele lor și de a merge în procesiune pe străzi, cerând binecuvântarea lui Dumnezeu asupra poporului Său, care suferă atât de intens.”
Athanasius Schneider, episcop auxiliar în eparhia de Astana din Kazahstan, a avut de spus ceva similar:
„Milioane de catolici în așa-numita lume occidentală liberă vor fi, în următoarele săptămâni sau chiar luni și mai ales în timpul Săptămânii Sfinte și a Paștelui, punctul culminant al întregului an liturgic, lipsiți de orice act public de închinare din cauza reacției deopotrivă civice și ecleziastice la focarul de coronavirus (COVID-19). Cea mai dureroasă și chinuitoare dintre acestea este lipsirea de Sfânta Liturghie și de Sfânta Împărtășanie. Atmosfera actuală de panică aproape planetară este continuu alimentată de „dogma” proclamată universal a noii pandemii de coronavirus. Măsurile de securitate drastice și disproporționate, cu negarea drepturilor fundamentale ale omului la libertatea de mișcare, libertatea de întrunire și libertatea de opinie apar aproape la nivel global, orchestrate cu un plan precis. Astfel, întreaga rasă umană devine un fel de prizonier al unei „dictaturi sanitare” mondiale, care, la rândul său, se dezvăluie ca fiind o dictatură politică. Un efect secundar important al acestei noi „dictaturi sanitare” care se răspândește în întreaga lume este interzicerea tot mai strictă și fără compromisuri a tuturor formelor de cult public. Începând cu 16 martie 2020, guvernul german a emis interdicția tuturor formelor de adunare religioasă publică, pentru toate religiile. O astfel de măsură era de neimaginat chiar și în timpul celui de-al Treilea Reich.” [57]
La fel ca arhiepiscopul Vigano, Roberto de Mattei*** vede coronavirusul ca pe o pedeapsă de la Dumnezeu. La fel ca și Gad, „Sf. Bernardine din Siena (1380-1444) le-a spus conducătorilor din zilele sale ‘Tria sunt flagella quibus dominus castigat’; sunt trei flageluri cu care Dumnezeu pedepsește: război, ciumă și foamete.” La fel ca Pasolini, de Mattei se bazează pe Evul Mediu ca far teologic în timpul unei nopți întunecate și furtunoase. „Sf. Bernardine aparține acelui șirag de sfinți precum Catherine de Siena, Bridget a Suediei, Vincent Ferrer și Louis Marie Grignon de Montfort, care au avertizat că de-a lungul istoriei dezastrele naturale au însoțit întotdeauna infidelitatea și apostazia națiunilor” [58].
Precum Moartea Neagră, care a eliminat 40% din populația Europei la mijlocul secolului al XIV-lea, a semnalat sfârșitul Evului Mediu în ochii lui de Mattei, tot astfel pandemia de coronavirus semnalează sfârșitul Imperiului American și al erei globalizării, practicată de oligarhi ca George Soros. Globalizarea este atât autorul, cât și victima finală a crizei actuale, deoarece „distruge spațiul și pulverizează distanțele”. Dar pentru că Dumnezeu este în controlul istoriei, globalizarea este supusă vicleniei rațiunii care a creat „distanțarea socială, izolarea individuală și carantina”, toate acestea fiind „diametral opuse” societății deschise „sperate de George Soros.” De Mattei consideră că pandemia pune capăt „lumii fără frontiere” [59].
Poate că globalizarea a precipitat actuala criză, dar adevărata sursă a acesteia este o Biserică prea coruptă sau prea confuză pentru a înfrunta forțele care acum distrug întreaga lume. Potrivit lui de Mattei, „marele păcat care a adus mânia lui Dumnezeu pe capul nostru este apostazia oamenilor care guvernează Biserica; aceștia nu au reușit, culpabil sau nu, să denunțe planurile pe care oligarhii le-au folosit pentru a ademeni lumea în păcat. Ca urmare a acestui eșec, pentru prima oară în multe secole, în Italia, bisericile sunt închise, slujbele sunt suspendate și chiar Basilica Sf. Petru este închisă”, determinându-l pe de Mattei să se întrebe „Cum de nu putem vedea în cea ce coronavirusul produce, o consecință simbolică a autodistrugerii Bisericii?” [60]
Cu toate acestea, Dumnezeu rămâne stăpânul istoriei și, în ciuda mașinațiunilor celor răi, El continuă să folosească coronavirusul pentru a-și duce la îndeplinire intențiile, dintre care una este de a-l folosi drept „ucigaș al globalizării”. [61] Indiferent cât de prost reacționează Biserica, nu a existat niciodată o perioadă în care Dumnezeu nu a fost răspunzător pentru istoria umană. Această providență, potrivit Sfintei Caterina din Siena, a fost activă de la începutul timpurilor și până la ora actuală, pentru a oferi omului tot ceea ce el are nevoie. [62] Iubirea de sine însă le ocultează inteligența celor care speră doar în ei înșiși și îi privează de lumina credinței, asigurându-se că omul care merge călăuzit doar de lumina rațiunii este orb la providență. Oricine este beneficiar al providenței, dar există unii care nu înțeleg asta pentru că nu o recunosc și nu o recunosc pentru că sunt lipsiți de dragoste. Ei nu văd altceva decât dezordine, ca un orb, deși totul este ordonat.
Însă providența lui Dumnezeu determină totul, până în cele mai mici detalii, în special viața, moartea și modul în care ele vin. El permite tot ceea ce i se întâmplă omului, inclusiv foamea, setea, sărăcirea, goliciunea, frigul, arșița, rănile, umilințele și afronturile, fără a fi cauza acelei voințe perverse care face rău sau provoacă răni. Dumnezeu acordă omului atât ființă, cât și timp și permite răul pentru a insufla răbdare în sufletul care suferă, astfel încât sufletul să se cunoască pe sine prin smerire.
Urmând spuselor celor doi sfinți din Siena, de Mattei concluzionează:
„Dumnezeu este autorul naturii cu forțele și legile sale și are puterea de a aranja mecanismul forțelor și legilor naturii în așa fel încât să producă un fenomen în funcție de nevoia dreptății sau milei Sale.” [63]
Ceea ce pare a fi sfârșitul lumii pe care o știm este, în realitate, răsăritul lumii pe care Dumnezeu o vrea. Logosul se ridică. Oligarhii care au orchestrat prăbușirea deghizată convenabil sub pandemie au fost răsplătiți cu banii pe care i-au căutat atât de avid, doar pentru a se trece, mai devreme sau mai târziu, de pe scenă. Dar cursul Logosului din istoria umană nu poate fi zădărnicit de planurile celor răi. Momentul aparentei sale morți în orice epocă este în realitate momentul renașterii sale. Logosul este mereu în ascensiune, istoria este o spirală ascendentă a raționalității. Dumnezeu tolerează răul și greșeala pentru a aduce o mai bună înțelegere a binelui și a adevărului. Cu fiecare ciclu istoric, distincția dintre Logos și opusul său devine mai evidentă. Și, întrucât distincția dintre Logos și anti-Logos nu a fost niciodată mai evidentă ca în zilele noastre, victoria Lui nu a fost niciodată mai sigură.
–
NOTE
* Carlo Maria Vigano, arhiepiscop de Ulpiana și fost nunțiu papal în Statele Unite sub pontificatul Benedict al XVI-lea, este unul dintre criticii cei mai severi ai abuzurilor sexuale din Biserica Catolică. În 2018 l-a acuzat pe Papa Francisc, într-o scrisoare de 11 pagini, că știe despre existența unui „curent homosexual” puternic printre prelații Vaticanului și i-a cerut chiar demisia lui Francisc. (n.tr.)
** Rota este denumirea prescurtată a tribunalului eclesiastic suprem al Vaticanului. (n.tr.)
*** Roberto de Mattei (n. 21 feb. 1948) este un istoric romano-catolic italian, profesor asociat la Universitatea Europeană din Roma, unde coordonează cursurile de Științe Istorice și unde a predat Istorie modernă și Istoria creștinismului. Cunoscut ca un critic al pontificatului Papei Francisc. Vezi analiza sa O istorie a Revoluțiilor și consecințele lor pentru familie publicată de noi în traducere. (n.tr.)
[46] https://www.zerohedge.com/health/covid-19-evidence-over-hysteria
[47] https://www.zerohedge.com/health/covid-19-evidence-over-hysteria
[48] https://www.zerohedge.com/health/covid-19-evidence-over-hysteria
[49] https://www.zerohedge.com/health/covid-19-evidence-over-hysteria
[50] https://remnantnewspaper.com/web/index.php/fetzen-fliegen/item/4801-vigano-on-coronavirus-to-appease-the-wolves-the-shepherds-abandon-their-sheep
[51] https://remnantnewspaper.com/web/index.php/fetzen-fliegen/item/4801-vigano-on-coronavirus-to-appease-the-wolves-the-shepherds-abandon-their-sheep
[52] https://www.wane.com/news/local-news/bishop-rhoades-announces-suspension-of-masses-in-fort-wayne-south-bend-diocese/
[53] https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/03/where-do-you-go-if-you-get-coronavirus/607759/
[54] https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/03/where-do-you-go-if-you-get-coronavirus/607759/
[55] https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/03/close-churches/608236
[56] https://www.lifesitenews.com/news/all-the-latest-coronavirus-news-and-updates
[57] https://www.lifesitenews.com/news/all-the-latest-coronavirus-news-and-updates
[58] https://www.lifesitenews.com/news/coronavirus-is-the-killer-of-globalization-and-a-scourge-from-god-roberto-de-mattei
[59] https://www.lifesitenews.com/news/coronavirus-is-the-killer-of-globalization-and-a-scourge-from-god-roberto-de-mattei
[60] https://www.lifesitenews.com/news/coronavirus-is-the-killer-of-globalization-and-a-scourge-from-god-roberto-de-mattei
[61] https://www.lifesitenews.com/news/coronavirus-is-the-killer-of-globalization-and-a-scourge-from-god-roberto-de-mattei?utm_source=LifeSiteNews.com&utm_campa
[62] De La Providence by St. Catherine of Siena. My translation from the French.
[63] https://www.lifesitenews.com/news/coronavirus-is-the-killer-of-globalization-and-a-scourge-from-god-roberto-de-mattei