Anticoncepţionalele pot provoca pierderea vederii (STUDIU)

1.314 views
0
DISTRIBUIȚI

Academia Americană de Oftalmologie a dezvăluit la sfârşitul anului 2013 încă un motiv pentru a evita anticoncepţionalele – riscul pierderii vederii.

Femeile care iau anticoncepţionale de peste 3 ani au un risc crescut de a dezvolta glaucom, o afecţiune a ochilor ce poate provoca orbirea. Descoperirile vin dintr-un studiu nou, efectuat pe 3.400 de femei cu vârste de la 40 de ani în sus care au participat la Studiul de Examinare a Sănătăţii şi Nutriţiei din Statele Unite efectuat între 2005 şi 2008.

Prin acest studiu s-a descoperit că femeile care iau anticoncepţionale, indiferent de marcă, de cel puţin 3 ani, prezintă risc dublu de a dezvolta afecţiunea, care netratată poate duce la orbire.

Studiul nu a descoperit motivul anume pentru care anticoncepţionalele pot provoca glaucom; cu toate acestea, studiile anterioare au arătat că estrogenul joacă un rol în dezvoltarea afecţiunii. Multe pilule contraceptive conţin estrogen.

În lumina acestor descoperiri, cercetătorii care au efectuat studiul, inclusiv cei de la Universitatea din California, San Francisco, sfătuiesc doctorii să informeze pacienţii de riscurile crescute asociate anticoncepţionalelor. Într-un comunicat de presă, Dr. Shan Lin de la Universitatea din California spune:

„Acest studiu ar trebui să fie un impuls pentru ca alte viitoare studii să dovedească legătura cauză-efect dintre pilulele contraceptive şi glaucom. În acest moment, femeile care au luat pilule contraceptive de 3 sau mai mulţi ani, ar trebui testate pentru glaucom şi urmărite îndeaproape de un oftalmolog.”

Glaucomul este alături cancer şi tensiunea arterială pe lista problemelor majore de sănătate provocate de pilulele contraceptive. Potrivit Clinicii Mayo, folosirea anticoncepţionalelor pentru perioade lungi de timp creşte riscul de tensiune arterială mare, cancer cervical, cancer al ficatului şi foarte posibil cancer de sân. De fapt, anticoncepţionalele  orale (inclusiv pastilele) pe bază de estrogen-progesteron sunt clasificate ca fiind cancerigene de Gradul 1, atât de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, cât şi de Societatea Americană de Cancer. Fiind etichetate ca Grup 1 înseamnă că elementul este „cancerigen pentru oameni” mai degrabă decât „posibil cancerigen pentru oameni”, cum e Grupul 2A. Doar puţin peste o sută de elemente sunt clasificate drept „cancerigene pentru oameni”, deci formele obişnuite de anticoncepţionale sunt într-o clasă periculoasă.

În plus, Clinica Mayo spune ca pilulele contraceptive pot creşte deasemenea riscul de boli cardiovasculare la femeile de peste 35 de ani care fumează.

LiveActionNews – adus în românește de Știri pentru Viață