Prostituția și supremația masculină

2.626 views
0
DISTRIBUIȚI

de Andrea Dworkin

Feminista Andrea Dworkin a tinut acest discurs la un simpozion intitulat „Prostitutia: De la Academie la Activism”, la Facultatea de Drept a Universitatii din Michigan, 31 octombrie 1992. Apărut în Michigan Journal of Gender & Law, Vol I, 1993. Facem mentiunea ca desi atitudinea si vocabularul sunt tipice feminismului modern agresiv, publicam acest material pentru a arata ca raul prostitutiei este atat de mare incat el a fost inteles pana si de cele mai „progresive” persoane si ca noi – „conservatorii”, adica – nu suntem singurii care ne opunem in mod rational si cu argumente legiferarii prsotitutiei. De altfel, prostitutia legiferata este in regres in toata lumea, asa cum aratam la www.antiprostitutie.ro

Sunt foarte onorata sa ma aflu aici impreuna cu prietenii si surorile mele, sustinatorii mei in aceasta actiune.

Simt, de asemenea, si un teribil disconfort, pentru ca este foarte greu sa vorbesti despre prostitutie intr-un mediu academic. Este, cu adevarat, foarte dificil.

Presupunerile academice sunt departe de a reda imaginea reala a vietii pentru femeile care practica prostitutia. Viata academica se bazeaza pe notiunea ca exista un maine, si o noua zi, si o alta noua zi; sau ca cineva poate veni, din frigul de afara, aici, ca sa studieze; sau ca exista o contradictie de idei care iti poate aduce neplaceri, dar care nu te va costa viata. Acestea sunt premise dupa care se ghideaza, zilnic, cei care invata sau cei care predau aici. Dar ele sunt in antiteza cu vietile femeilor care practica sau au practicat prostitutia.

Daca ati merge vreodata pe acest drum, nu ati cunoaste ideea de maine, pentru ca „maine” este un moment foarte indepartat. Nu poti sti, de la un minut la altul, daca vei ramane in viata. Nu poti presupune si nu poti fi sigur. Daca presupui asta, esti un ignorant si a fi ignorant in lumea prostitutiei inseamna a fi mort. Nici o femeie care se prostitueaza nu-si poate permite sa fie atat de ignoranta, intr-atat incat sa creada ca va mai vedea lumina zilei si maine.

Nu pot reconcilia aceste doua premise. Pot doar sa spun ca premisele femeii prostituate sunt ale mele. Sunt cele de la care pornesc. Sunt cele pe care meseria mea s-a bazat in toti acesti ani. Nu pot accepta – pentru ca nu le pot crede – premisele feminismului, venite de pe bancile academice: feminismul care spune ca vom auzi toate aceste opinii ani de-a randul si apoi, intr-o buna zi, printr-un proces pe care inca nu l-am descoperit, vom decide ce este bine si ce este adevarat. Acest lucru nu-l inteleg.

Vreau sa revin la ideea de baza. Prostitutia: ce este ea? Este folosirea corpului unei femei de catre un barbat care plateste si face ce vrea. In momentul in care te indepartezi de ceea ce este de fapt prostitutia, treci de la prostitutie la o lume a ideilor. Te simti mai bine, vei cunoaste timpuri mai bune; este mai distractiv; sunt multe de discutat – dar… veti discuta idei, nu despre prostitutie. Prostitutia nu este o idee. Este gura, vaginul, rectul, penetrate de obicei de un organ sexual, cateodata de maini, cateodata de obiecte, de catre un barbat, apoi de altul, apoi de altul… Despre asta este vorba.

Va rog sa va ganditi la propriile dumneavoastra corpuri – daca puteti face asta, iesind din lumea pe care industria pornografiei v-a creat-o in minte, a imaginii plate, insipide, a gurilor, vaginelor si anusurilor unor femei. Va rog sa va ganditi concret la corpurile dumneavoastra folosite in acest fel. Cat de apetisant este? Este placut? Cei care apara prostitutia si pornografia vor sa va faca sa simtiti un fior de excitatie de fiecare data cand va ganditi la un lucru introdus intr-o femeie. Vreau sa va inchipuiti tesuturile delicate din trupul ei, care sunt tratate cu cruzime. As vrea sa simtiti cum este cand acest lucru se intampla iar si iar si iar, si fara sfarsit: pentru ca aceasta este prostitutia.

freshmeata4.eps

De aceea – din perspectiva unei femei care practica sau a practicat prostitutia – distinctia pe care unii o fac intre un eveniment care a avut loc la Hotel Plaza si unul care a avut loc intr-un loc sordid un exista. Acestea sunt perceptii ireconciliabile, cu premise ireconciliabile. Veti spune: „conditiile trebuie sa conteze”. Nu, nu conteaza, pentru ca vorbim tot despre de folosirea gurii, vaginului si rectului. Conditiile nu atenueaza si nu modifica ceea ce prostitutia este de fapt.

Multi dintre noi spunem ca prostitutia este intrinsec abuziva. Lasati-ma sa clarific lucrurile. Va vorbesc despre prostitutia in sine, fara violenta in plus, fara ca femeia sa fie lovita, fara ca femeia sa fie fortata. Prostitutia, pentru si prin ea insasi, este un abuz asupra trupului femeii.

Cei care spun asta sunt acuzati de gandire simplista. Dar prostitutia este foarte simpla. Si daca nu gandesti simplist nu o vei putea intelege niciodata. Cu cat reusesti sa gandesti mai complex, cu atat te vei departa de realitate – te vei pune la adapost, vei fi mai fericit si iti va face mai multa placere sa discuti problema prostitutiei. In prostitutie nici o femeie nu-si pastreaza integritatea. Este imposibil sa folosesti un trup in felul in care trupurile femeilor sunt folosite in prostitutie si sa ai o fiinta umana intreaga, la sfarsitul perioadei, la mijlocul sau chiar la inceputul ei. Este imposibil. Nici o femeie nu-si recapata integritatea mai tarziu, dupa. Femeile care au fost abuzate au cateva decizii de luat. Ati vazut aici femei foarte curajoase luand cateva decizii foarte importante; sa foloseasca ceea ce stiu; sa incerce sa va comunice ceea ce stiu. Dar nimeni nu va mai fii ca la inceput, pentru ca se pierde mult prea mult cand asaltul este in tine, cand brutalitatea ti-a intrat in sange. Incercam din greu sa ne comunicam unul altuia durerea. Pledam, facem comparatii. Singura comparatie la care ma pot gandi in privinta prostitutiei este ca aduce mai mult cu violul in grup decat cu orice altceva.

Oh, veti spune, violul in grup este cu totul altceva. O femeie inocenta merge pe strada si este luata prin surprindere. Fiecare femeie este acea femeie inocenta. Orice femeie este luata prin surprindere. In viata de prostituata este luata prin surprindere o data, si inca odata, la nesfarsit. Violul in grup este interupt de un schimb de bani. Asta e tot. Asta e singura diferenta. Banii au insa o calitate magica, nu-i asa? Ii dai femeii bani si consideri ca tot ceea ce i-ai facut si-a dorit, ca a meritat-o.

Pe de alta parte, intelegem efortul barbatilor care muncesc. Intelegem ca barbatii fac lucruri care nu le plac pentru a castiga un salariu.

Cand un barbat are o slujba alienanta intr-o fabrica nu spunem ca banii le transforma experienta intr-atat incat sa-si iubeasca slujba, sa se simta bine si sa nu vrea numic mai mult. Ne uitam la plictiseala, lipsa de viitor si spunem ca, desigur, calitatea vietii barbatilor trebuie sa fie mai bunea de-atat.

Functia magica a banului depinde de sexul persoanei; cu alte cuvinte, femeile nu ar trebuie sa aiba bani, pentru ca atunci cand femeile au bani, se presupune ca pot lua decizii, si una dintre deciziile pe care le pot lua femeile este de a nu se oferi barbatilor. Daca femeile aleg acest lucru, barbatii vor fi privati de sexul pe care se simt indreptatiti sa-l aiba. Si daca se cere ca o intreaga clasa de oameni sa fie tratata cu cruzime, degradare si umilire, sa fie pusa in conditii de servitute, pentru ca barbatii sa poata obtine satisfactiile sexuale care cred ca li se cuvin, atunci asta se va intampla. Aceasta este esenta ideii de dominatie masculina. Dominatia masculina este un sistem politic.

Este extraordinar sa constatam, uitandu-ne la acest schimb de bani, ca in mintile multor oameni banii valoreaza mai mult decat o femeie. Bancnota de zece, treizeci sau cincizeci de dolari valoreaza mai mult decat intreaga ei viata. Banii sunt reali, mult mai reali decat femeia. Cu bani se poate cumpara viata unui om si se poate sterge importanta lui din constiinta cilvila, sociala, etica, din orice lege, drept al cetateanului, din orice concept de demnitate si suveranitate umana. Pentru cincizeci de dolari nenorociti orice barbat poate face asta.

Daca va ganditi la un mod de a pedepsi femeia pentru ca este femeie, saracia ar fi deajuns. Saracia este greu de indurat. Doare. Prostituatelor le va parea rau ca sunt femei. E greu sa fii flamand. E greu sa nu ai un loc unde sta. Simti ca esti disperat. Saracia este o pedeapsa grea. Dar saracia, singura, nu pune la dispozitie un grup de femei pentru a fi abuzate de barbati, la cerere. Saracia este insuficienta pentru a aduna un grup de femei pentru asta, indiferent cat de flamande ar fi. Asadar, in diferite culturi, societatile se organiszeaza diferit pentru a obtine acelas rezultat: femeia nu este doar saraca, ci singurul lucru de valoare pe care il are este asazisa ei sexualitate, care, impreuna cu corpul ei, a fost transformata intr-o marfa de vanzare. Asazisa ei sexualitate devine singurul lucru important; corpul ei devine singurul lucru pe care oricine vrea sa-l cumpere. Se poate presupune ca: daca e saraca si are nevoie de bani va vinde sex. Presupunerea poate fi gresita. Presupunerea nu creeaza un grup de femei care se prostitueaza. Este nevoie de mai mult decat atat. In societatea noastra, de exemplu, printre femeile care se prostitueaza, sunt unele care sunt sarace, care provin din familii sarace, sunt si victime ale abuzurilor sexuale din copilarie, in special victime ale incestului; si care au ramas pe drumuri

Incestul este campusul. Este locul unde iti trimiti fata sa invete cum se face. Evident, nu trebuie sa o mai trimiti nicaieri, este deja acolo si nu mai are unde sa plece. Este deja calificata. Instructia este specifica si importanta: sa nu aiba nici o restrictie in ceea ce priveste corpul eir; sa stie ca valoarea ei este sexul; sa invete despre barbati ceea ce delingventul sexual o invata. Dar nici asta nu este destul, pentru ca ea fuge de acasa si devine a strazii. Pentru cele mai multe dintre aceste femei trebuie sa se fi intamplat o particica din toate aceste nenorociri.

In ultimii ani m-am gandit mult la ceea ce inseamna lipsa caminului pentru femei. Cred ca este, in Statele Unite, in sensul strict al cuvantului, alaturi de saracie si incest, o preconditie a aparitiei grupurilor de femei care pot fi prostituate. Acest lucru are, insa, un inteles si mai larg. Ganditi-va unde are femeia, cu adevarat, un camin. Nici un copil nu este in siguranta intr-o societate in care una din trei fetite este abuzata sexual inainte de varsta de optsprezece ani. Nici o femeie nu este in siguranta intr-o societate in care, dupa ultimele estimari, o femeie maritata din doua a fost sau este batuta. Noi suntem cele care fac un camin; noi facem aceste camine dar nu avem dreptul la ele. Cred ca ne inselam cand afirmam ca prostitutia este o metafora care defineste ceea ce li se intampla tuturor femeilor. Cred ca lipsa caminului este, cu adevarat, acea metafora. Cred ca femeile sunt deposedate de un loc in care sa traiasca in siguranta, care apartine femeii, un loc in care nu numai ca are suveranitate asupra propriului sau corp dar si suveranitate supra vietii sale sociale, fie ca este viata in mijlocul familiei fie a prietenilor. In prostitutie, femeia ramane fara casa.

prostitutes

Mai este ceva foarte specific conditiei de prostituata, un lucru despre care as incerca sa va vorbesc.

Vreau sa subliniez ca in aceste conversatii, in aceste discutii despre prostitutie, ne cautam cu totii cuvintele. Cutam cai de a spune ce stim si de a afla ce nu stim. Presupunerea clasei de mijloc este ca ceea ce merita a fi stiut este stiut. Presumtia prostituatelor este ca nimeni nu stie ceea ce merita a fi stiut. De fapt, nici una dintre presupuneri nu este adevarata. Ceea ce conteaza aici este sa invatam ceea ce stiu prostituatele, pentru ca este de o valoare imensa. Este purul adevar si a fost trecut sub tacere. A fost ascuns din ratiuni politice: a stii inseamna a te apropia de cheia dizolvarii sistemului dominatiei masculine care este deasupra noastra a tuturor.

Cred ca prostituatele experimenteaza o inferioritate specifica. Femeia, in general, este considerate murdara. Multe dintre noi experimentam asta dor ca pe o metafora, si, da, atunci cand lucrurile se inrautatesc, cand se intampla lucruri ingrozitoare, cand o femeie este violata, cand o femeie este zdrobita, atunci abia se recunoaste ca in conceptia clasei de mijloc exista prezumtia ca esti murdara pentru ca esti femeie. Prostituata, insa, traieste literalmente realitatea de a fi o femeie murdara. Nu este nici o metafora. Ea este femeia acoperita de mizerie, cu alte cuvinte, fiecare barbat care s-a culcat cu ea a lasat in urma lui o particica din el; si ea este femeia care are o functie pur sexuala sub dominatia masculina, asa incat, in masura in care oamenii cred ca sexul este o afacere murdara, cred ca prostituatele sunt murdare.

Prostituata nu este statica in aceasta murdarie. Este si contagioasa. Este contagioasa pentru ca un sir lung de barbati vin la ea si apoi pleaca. De exemplu, cand vine vorba de SIDA, prostituata este vazuta ca o sursa de infectie. Este un exemplu punctual. In general, prostituata este vazuta ca o sursa care genereaza tot ce este rau, gresit, decazut in privinta sexului, a barbatilor, a femeilor. Este vazuta ca cineva care merita pedeapsa nu doar pentru „ceea ce face” – si pun „face” intre ghilimele, pentru ca cele mai multe lucruri „i se fac” – ci pentru ceea ce este.

Ea este, bine inteles, femeia anonima. Barbatilor le place asta. In timp ce ea este la al douazeci si patru-lea nume fictiv – papusica, iubitica, draguta, prajiturica, orice obiect de marketing inventat de pornografi saptamana asta – lipsa numelui sugereaza barbatului ca femeia nu reprezinta nimic real; nu am nici o treaba cu ea, nu are nici macar un nume de familie, nu trebuie sa-mi aduc aminte cine este, nu inseamna nimic pentru mine, este o intruchipare generica a femeii. Este perceputa ca, tratata ca – si vreau sa tineti minte acest lucru, este real – un vagin. Este murdara, o multime de barbati au trecut pe acolo. Multa sperma, mult lubrifiant. Este gretos, este adevarat, asta se intampla de fapt. Anusul se rupe adeseori la contactul anal, sangereaza. Gura este un receptacul pentru sperma, iata cum este perceputa si tratata femeia. Toate femeile sunt considerate murdare in timpul perioadei lunare de ciclu, dar ea sangereaza si alteori, in alte locuri. Sangereaza pentru ca a fost ranita, sangereaza si are vanatai pe tot corpul.

Cand barbatii folosesc femeia pentru prostitutie, exprima o ura clara pentru corpul ei. Este mai clara ca orice pe lume. Este o atat de mare lipsa de respect incat intreaga conditie umana este redusa la cateva orificii sexuale, iar barbatul poate sa faca orice doreste. Si alte femei v-au spus asta in cadrul conferintei. Vreau sa le intelegeti si sa le credeti. Este adevarat. Barbatul poate face tot ceea ce vrea. Femeia nu are unde sa se duca. Nu exista nici un politest caruia sa i se planga; acesta poate fi chiar cel care profita de ea. Avocatii la care se duce vor cere bani in schimb. Cand are nevoie de ajutor medical, se dovedeste ca o asteapta un alt John.

Intelegeti? Ea este un nimic. Multi dintre noi am avut momente in care ne-am simtit ca niste nimicuri, sau stim ca cineva ne considera niste nimicuri sau mai putin decat atat, niste ratati, dar pentru o femeie care practica prostitutia, aceasta este o experienta de fiecare zi.

Intre timp el, invingatorul, eroul, barbatul, e ocupat de relationarea cu alti barbati prin intermediul corpului femeii. Unul dintre motivele pentru care este acolo, este pentru ca au mai fost si altii inainte si vor mai fi altii dupa el. Asta nu e teorie. Cand o traiesti vezi ca este adevarat. Barbatii folosesc corpul femeii in prostitutie si in violul in grup pentru a comunica intre ei, pentru a exprima ceea ce au in comun. Si ceea ce au in comun este faptul ca nu sunt acea femeie. Asa devine ea vehicolul masculinitatii si virilitatii barbatului, iar el foloseste si cuvinte pentru a-i spune asta. Imparte sexualitatea cuvintelor si a actelor, indreptate impotriva ei, cu ceilalti barbati. Toate acele cuvinte murdare sunt cuvintele pe care el le foloseste pentru a-i spune ceea ce este. (Si din punctul de vedere al oricarei femei care a practicat prostitutia – daca si-ar exprima acest punct de vedere, ceea ce mai degraba nu va face – lupta pe care o castiga barbatii pentru dreptul de a folosi cuvinte murdare este una dintre cele mai bolnave si mai josnice glume de pe fata pamantului, pentru ca nu exista legi, reguli, eticheta, curtoazie care opreasca vreun barbat sa foloseasca fiecare din aceste cuvinte pentru oricare prostituata; si cuvintele au o asemenea putere de penetrare pentru ca, de fapt, o descriu pe ea). E de consum. Ce dragut, nu are nume. Este o gura, un vagin, un anus, cine are nevoie de ea, in special, cand mai sunt atatea altele? Cand moare cine ii simte lipsa? Cine o plange? A disparut, cine se duce sa o caute? Adica, cine este ea? E un nimeni. Nu „un nimeni” metaforic. Un „nimeni” ad litteram.

In istoria genocidului, de exemplu, nazistii ii numeau pe evrei „paduchi” si spuneau ca ii vor extermina. In istoria masacrelor indigenilor din America, cei care faceau legea spuneau: „sunt paduchi, omorati-i”. Catharine MacKinnon v-a vorbit mai devreme de „purificarea sexelor”: exterminarea prostituatelor. Are dreptate. Prostituatele sunt acolo, disponibile pentru genocid. Prostituate sunt ucise zilnic iar noi nu credem ca suntem in fata unei situatii de urgenta. De ce sa credem asta? Ele sunt niste nimicuri. Cand un barbat ucide o prostituata se simte indreptatit. Este un omor indreptatit. Tocmai a scapat de un gunoi, iar societatea ii da dreptate.

Exista si un fel specific de dezumanizare experimentat de femeile care practica prostitutia. Da, toate femeile au experimentat acest lucru, au fost tratate ca niste obiecte. Dar prostituatele sunt tratate ca un anumit tip de obiecte, obiecte tinta. Un obiect tinta nu este orice obiect vechi. Poti avea mare grija de unele obiecte pe care le ai in jurul casei. Dar un obiect tinta este un obiect pe care il cauti. Tintesti cu sageata centrul tintei. Pentru asta e prostituata. Ce ar trebui sa va spun este cat de multa agresivitate este in ceea ce face barbatul cand cauta, gaseste si foloseste o prostituata.

Unul dintre conflictele despre care simt nevoia sa vorbesc, pentru care vreau sa fiu aici, este frica de faptul ca, daca ceva din ceea ce spun este doar putin abstract va abate atentia tuturor de la problema fundamentala. Si problema fundamentala este ce li se intampla femeilor care practica prostitutia, ce este de fapt prostitutia. Dar trebuie sa-mi asum riscul pentru ca vreau sa va spun ca nu va puteti gandi la prostitutie daca nu va ganditi la barbatii care au nevoie sa-si satisfaca poftele cu o prostituata. Cine sunt ei? Ce vor ei? Ce fac ei? De ce au ei nevoie?

Poate fi orice barbat. Vreau sa va luati o ora libera, luni, sa va plimbati pe culoarele scolii si sa va uitati la fiecare barbat. Vreau sa-l dezbracati din priviri. Vreu sa vi-l imaginati infierbantat. Vreau sa vi-l imaginati deasupra unei femei, cu banii pe o masa, alaturi. Oricare din ei. Decanul acestei Facultati de drept, profesorii, studentii, oricare din ei. Daca va duceti la camera de garda, vreau sa o faceti. Daca aveti un atac de cord, vreau sa o faceti cu asistentul care are grija de dumneavoastra. Pentru ca asta este lumea in care traiesc prostituatele. Este o lume in care indiferent de ce ti se intampla, se gaseste alt barbat care vrea o bucatica din tine. Si daca aveti nevoie de ajutorul lui, trebuie sa-i dati acea bucatica.

Barbatii care se folosesc de prostituate cred ca sunt puternici si curajosi. Sunt foarte mandri de ei – se dau mari. Scriu romane, compun cantece, dau legi – populism productiv – si li se pare ca sunt foarte curajosi si plini de eroism, si de ce oare cred asta? Pentru ca sunt pradatori care insfaca prada – se napustesc asupra femeii care este murdara si supravietuiesc pentru a povesti altora. Din nefericire, traiesc pentru a povesti altora.

Aproape de fiecare data, nu conteaza ce au facut, cat de mult au ranit-o, traiesc si povestesc altora, canta despre asta, scriu despre asta, fac spectacole de televiziune si filme despre asta. As vrea sa va spun ca acesti barbati sunt lasi, ca acesti barbati sunt brute, ca sunt nebuni, ca sunt instare sa faca ce fac pentru ca au puterea intregii clase masculine de partea lor, pe care o obtin pentru ca barbatii folosesc forta impotriva femeilor. Daca vreti o definitie a ceea ce inseamna las, este a avea nevoie sa tragi in jos o intreaga clasa sociala pentru a o putea calca in picioare. Societatea este organizata in asa fel incat barbatii au puterea de care au nevoie, pentru a se folosi de femei asa cum vor. Societatile pot fi organizate in diferite moduri si totusi sa creeze grupuri de femei care se prostitueaza. De exemplu, in Statele Unite ale Americii femeile sunt sarace, multe sunt victime ale incestului, femeile nu au case. In unele parti ale Asiei, ele sunt vandute ca sclave la sase luni, doar pentru ca sunt femei. Asa se procedeaza acolo. Nu trebuie sa se procedeze la fel peste tot pentru a se obtine acelasi rezultat.

Dominatia masculina inseamna ca societatea creeaza un grup de prostituate prin orice mijloace, pentru ca barbatii sa aiba ceea ce le trebuie ca sa ramana in frunte, sa se umfle in pene, literalmente, metaforic, indiferent cum; si totusi barbatii sunt standardele noastre de umanitate. Spunem ca vrem sa fim umani. Spunem ca vrem ca ei sa ne trateze ca pe niste fiinte umane. Intr-o societate dominata de barbati, acestia sunt fiintele umane.

Vreau sa va atrag atentia ca folosesc cuvantul umane, in sens metaforic. Nu vorbim despre cum se comporta barbatii. Vorbim despre o idee, un vis, o viziune pe care o avem despre ceea ce inseamna fiinta umana. Spunem ca nu vrem ca ei sa ne calce in picioare; spunem, implicit, ca nu sunt un standard destul de bun pentru ceea ce inseamna a fi uman, pentru ca, iata cum se poarta cu noi. Nu putem sa ne dorim sa fim ca ei, pentru ca a fi ca ei inseamna a te folosi de oameni asa cum ei o fac – de dragul de a-si impune importanta sau individualitatea.

Va spun ca, in parte, barbatii sunt figuri mitologice pentru noi, atunci cand vorbim despre ei ca fiinte umane. Nu ne referim la adevaratul lor comportament. Ne referim la ideea mitologica a barbatilor ca arbitri al civilizatiei. Aceasta miscare politica presupune intelegerea ca trasaturile caracterului uman pe care-l dorim, in viata, alaturi de ceilalti, nu sunt cele ce caracterizeaza felul in care se comporta cu adevarat barbatii.

Ceea ce face prostitutia intr-o societate a dominatiei masculine, este sa stabileasca un prag social mai jos de care nu se poate cobori. Este scursura societatii. Prostituatele se afla pe acest prag. Si toti barbatii sunt deasupra lui. Poate nu prea mult deasupra, dar chiar si barbatii care se prostitueaza sunt deasupra acelui prag reprezentat de femeile si fetele prostituate. Toti barbatii din aceasta societate beneficiaza de faptul ca femeile se prostitueaza, chiar daca nu toti barbatii le folosesc pentru asta.

Acest lucru nu ar trebui sa fie spus dar este necesar sa fie spus: prostitutia deriva din dominatia masculina nu din natura femeii. Este o realitate politica care exista pentru ca un grup de oameni are si isi pastreaza puterea asupra unui alt grup de oameni. Subliniez asta pentru ca vreau sa va spun ca dominatia masculina este cruda. Vreau sa va spun ca dominatia masculina trebuie distrusa. Dominatia masculina trebuie sa inceteze, nu doar sa fie reformata, nu sa fie facuta un pic mai placuta, si nu un pic mai placuta doar pentru unele femei. Trebuie sa privim spre rolul barbatului- sa privim cu atentie, sa-l studiem, sa-l intelegem – in mentinerea femeilor in saracie, fara adapost, in continuarea violarii fetitelor, in ceea ce inseamna a genera prostitutie, o populatie de femei care vor fi folosite pentru prostitutie. Trebuie sa privim la rolul barbatului in romantarea ideii de prostitutie, in ceea ce le costa pe femeile, invizibile cultural, in folosirea puterii acestei societati, puterii economice, puterii culturale, puterii sociale, de mentinere a tacerii in randurile celor care au suferit, a tacerii femeilor care au fost folosite.

Trebuie sa privim la rolul barbatilor in inducerea urii impotriva femeilor, a discriminarii, in folosirea culturii pentru sustinerea, promovarea, pledarea, jubilarea in fata agresiunii impotriva femeilor. Trebuie sa privim la rolul barbatilor in crearea ideii politice de libertate, pe care, de fapt, numai ei o pot avea. E dragut, nu-i asa? Ce este libertatea? Doua mii de ani de discursuri si, intr-un final, noi suntem lasate pe dinafara. Ce se petrece aici este un uimitor monolog egocentrist. Trebuie sa privim la rolul barbatilor in crearea unui sistem politic ce subordoneaza femeile; si asta inseamna ca trebuie sa privim la rolul barbatilor in crearea prostitutiei, in protejarea ei – in modul in care o face legislatia, jurnalistica, oamenii legii. Trebuie sa stim caile prin care toti acei barbati folosesc prostituatele si facand asta distrug demnitatea umana a femeilor.

A vindeca aceasta problema este rolul politicii. Asta inseamna a lua puterea din mana barbatilor. E un lucru real; cat se poate de serios. Au prea multa. Nu o folosesc cum trebuie. Sunt niste fanfaroni. Nu folosesc corect ceea ce au; si asta inseamna ca trebuie sa le fie luat acest drept. Trebuie sa le luam din maini puterea de a ne folosi. Trebuie sa le luam din maini puterea de a ne face rau. Trebuie sa le luam suprematia financiara. Au prea multa. Orice barbat care are destui bani incat sa-i cheltuiasca tarand viata unei femei pe calea prostitutiei are prea multi. Nu are nevoie de ceea ce are in buzunar. Dar exista o femeie care ar avea.

Trebuie sa le luam din mana dominatia sociala pe care o au asupra noastra. Traim sub o tiranie a mincinosilor, ipocritilor si sadicilor.

Asadar, va va costa lupta cu ei. Trebuiesc indepartati de femei, ma intelegeti? Trebuie sa fie ridicati si aruncati. Ceea ce este de neclintit in prostitutie este dominatia masculina. Si aceasta dominatie trebuie sa inceteze pentru ca femeia sa nu se mai prostitueze.

Ceea ce sper sa retineti de aici este: ca orice urma de ierarhie sexuala inseamna ca undeva, exista femei care se prostitueaza. Daca va uitati in jur si vedeti suprematie masculina, veti sti ca undeva, intr-un loc necunoscut, o femeie se prostitueaza, pentru ca orice ierarhie are nevoie de un plan inferior, iar prostitutia este planul inferior al dominatiei masculine. Deci, cand va complaceti, cand faceti compromisuri, cand inchideti ochii la acest lucru, atunci sunteti de partea lor. Da, stiu ca si viata voastra este pusa la zid, dar, da, va uniti fortele, in distrugerea vietii unei alte femei.

Va rog sa deveniti dusmani ai dominatiei masculine, pentru ca aceasta trebuie sa fie distrusa pentru ca actul criminal al prostitutiei sa ia sfarsit – crima impotriva femeii, actul criminal al prostitutiei impotriva drepturilor omului: orice alt lucru e in afara discutiei, un neadevar, o scuza, un regret, o justificare si toate vorbele goale sunt minciuni; justitie, libertate, egalitate, toate sunt minciuni. Atata timp cat femeile se prostitueaza sunt minciuni. Puteti spune o minciuna, si in aceasta institutie sunteti invatati cum sa o spuneti; sau va puteti folosi vietile sa dezmembrati un sistem care creeaza si apoi protejeaza acest abuz. Voi, persoane educate, puteti sa fiti de partea celui care abuzeaza sau a rebelului, a celui care opune rezistenta. Puteti fi de partea surorii siluite de el; si daca sunteti foarte curajosi puteti incerca sa stati intre ei, in asa fel incat sa trebuiasca sa treaca de voi ca sa ajunga la ea.

Asta, de fapt, este sensul, adesea eronat folosit, al cuvantului optiune. Acestea sunt optiuni. Va rog sa optati.