Planned Parenthood expus (II). „Planned Parenthood” în cuvintele fondatoarei sale

982
0
DISTRIBUIȚI
În contextul monstruosului scandal în centrul căruia se află rețeaua de clinici de avort și „planificare familială” Planned Parenthood pentru vânzarea de organe și cadavre de copii avortați, continuăm expunerea în fața publicului românesc a acestei organizații, care este și unul din principalii promotori pe plan mondial ai „educației sexuale” – un subiect tot mai actual și în România. Puteți citi celelalte episoade aici

sanger-margaret-kkk„Am acceptat invitația de a vorbi la organizația de femei a Ku Klux Klan… Am văzut în cadrul ușii figuri vagi, mărșăluind cu banere și cruci iluminate… Am fost escortată la platformă, am fost prezentată și am început să vorbesc… Am considerat că mi-am atins scopul. Am primit o duzină de invitații de a vorbi unor grupuri similare.”

(Margaret Sanger: An Autobiography, P.366 – http://margaretsanger.blogspot.com )

Date și citate extrase de pe site-urile Planned Parenthood și din comunicările publice ale Proiectului Margaret Sanger de la Universitatea din New York.

1. IPPF – International Planned Parenthood Federation – este acum o organizație de caritate înregistrată în Marea Britanie, dar reprezintă o ramură a organizației americane Planned Parenthood. IPPF a fost înființată în urma celei de-a treia Conferințe Internaționale pe tema planificării familiale, care a avut loc la Bombay, în 1952. Probabil din cauza controversei care o privește, site-ul IPPF este foarte discret când vine vorba despre fondatoarea și prima sa președintă, Margaret Sanger, care a fost activă între anii 1952-1959. Saitul Planned Parenthood din SUA – Planned Parenthood Federation of America, PPFA – afirmă că „Margaret Sanger, fondatoarea Planned Parenthood, este una din eroinele mișcării. Eforturile timpurii ale lui Sanger rămân semnul distinctiv al misiunii Planned Parenthood.” [1] În fiecare an, PPFA acordă un „Premiu Sanger Margaret”. [2]

2. Planned Parenthood datează din 1916, atunci când Margaret Sanger a deschis prima clinică de control al nașterilor din America în Brooklyn, New York. În 1921, Sanger a fondat American Birth Control League, care a devenit ulterior Federația Planned Parenthood a Americii – PPFA. Margaret Sanger menționează adesea pe prietena sa Marie Stopes, și putem constata că ideile și vocabularul lor sunt adesea foarte asemănătoare, de exemplu, atunci când își încheie un discurs prin cuvintele „drumul spre o strălucitoare sănătate rasială.” [4]

3. Margaret Sanger a stabilit clar legăturile dintre metodele de control al nașterilor și mișcarea eugenistă.

„Înainte ca cei care se ocupă cu eugenismul și alte persoane care lucrează pentru a îmbunătăți rasa să aibă succes, ei trebuie mai întâi să facă loc liber pentru metodele de control al nașterilor. Ca și susținătorii controlului nașterilor, eugeniștii, de exemplu, caută să ajute la eliminarea a tot ce este necorespunzător rasial. Și unii și alții sunt în căutarea unui singur scop, dar pun accent pe metode diferite. (…) Eugenistul mai crede că o femeie ar trebui să dea naștere la cât mai mulți copii sănătoși posibil, ca pe o datorie către stat. Noi susținem că lumea este deja supra-populată. Eugeniștii afirmă sau insistă că prima datorie unei femei este cea către stat; noi susținem că datoria ei către propria persoană este totuna cu datoria către stat. Contracepția, pe de altă parte, nu numai că deschide calea eugenistului, dar continuă misiunea sa. (…) Controlul nașterilor, pe de altă parte, nu doar deschide drumul eugeniștilor, dar le conservă munca. (…) Controlul nașterilor în sine, prin eliberarea instinctului de reproducere din constrângerile actuale, va îmbunătăți rasa umană.” [5]

4. Astăzi, eugenismul este catalogat de cele mai diverse minți ca fiind maniera cea mai adecvată și temeinică de soluționare a problemelor rasiale, politice și sociale. (…) Valoarea eugenică și civilizațională a controlului nașterilor este pe cale de a deveni evidentă pentru cei luminați și inteligenți. (…) Campania pentru controlul nașterilor nu are doar o valoare eugenică, dar este practic identică în idealuri cu obiectivele finale ale eugenismului. (…) Propaganda metodelor de control al natalității este, prin urmare, ușa prin care poate pătrunde educația pro-eugenism.” [6]

5. Margaret Sanger a pledat pentru sterilizarea celor „slabi de minte, cu defecte psihice, a claselor lovite de sărăcie”, folosind aceleași cuvinte ca Marie Stopes [7]. Ea a sprijinit sterilizarea chiar și după al Doilea Război Mondial:

„Cuvântul a dobândit unele conotații neplăcute pe care nu le merită. Ideea nazistă de sterilizare a unor întregi categorii de populație sau indivizi pe care autoritățile nu le agreau sau cu care nu erau de acord i-a făcut pe americani să fie corespunzător de precauți cu privire la oricine propune un program de sterilizare. Neînțelegerea a ceea ce implică termenul le-a creat multora temeri nejustificate. (…) Cu toate acestea, programul de sterilizare ar trebui să nu se limiteze la inadecvările fizice sau mentale. Programul are implicații mai mari și o aplicabilitate mai largă”.

6. Sanger a sugerat să se „oprească perpetuarea improprie printr-o politică națională de limitare a familiilor” [9] și prin urmare s-a gândit la un „Cod al Copilului”, deși nu pretindea că acesta ar fi realizabil:

„Articolul 1. Scopul Codului Copilului American este de a asigura o mai bună distribuție a copiilor, pentru a ajuta cuplurile care doresc să prevină supraproducția de progenituri și astfel, de a reduce sarcinile de asistență și de impozitare, pentru ameliorarea bugetului public și pentru a proteja societatea împotriva propagării și creșterii celor care nepotriviți.” (în original, unfit = nepotrivit sau impropriu)

Următoarele articole sugerează un „permis de paternitate”, valabil pentru un singur copil, cu condiția ca părinții

„să fie capabili financiar să sprijine copilul așteptat, să aibă calificările necesare pentru creșterea corespunzătoare a copilului, să nu aibă boli transmisibile și, din partea femeii, să nu existe nici o indicație medicală din care să reiasă că maternitatea este de natură să conducă la deces sau vătămare permanentă a sănătății.”

În conformitate cu articolul 8,

„persoanele cu handicapuri mintale, criminali congenitali, cei care suferă de boli transmisibile și altele care au fost găsite biologic inadecvate de către judecători calificați ai autorităților ar trebui să fie sterilizate sau în caz de dubiu, izolate încât să se prevină perpetuarea suferințelor acestora prin reproducere.” [10]

Deși controlul natalității a fost prezentat ca un mijloc de a reduce sărăcia și de a scădea mortalitatea infantilă și maternă, obiectivele îmbunătățirii rasei și ușurării poverii asigurării bunăstării lor de pe umerii celor din clasele superioare au fost întru totul acceptate.

7. În 1952, Sanger a expus principiile de bază ale mișcării de planificare familială [11], printre care:

„1. Orice adult care are o boală transmisibilă sau ereditară nu ar trebui să aibă copii. Căsătoria poate fi luată în vedere, dar numai dacă persoana este de acord cu sterilizarea ca o măsură de protecție împotriva transmiterii mai departe către progenituri a unor astfel de boli.”
„3. Să nu se mai nască alți copii atunci când părinții, deși nu arată vreo afecțiune, au dat naștere la copii cu o boală psihică și nervoasă – retardați mintal, cu despicături ale vălului palatin și mongoloizi. Cauza acestor stări se află undeva în ereditate.”
„7. Paternitatea ar trebui să fie considerată un privilegiu, nu un drept. Ar trebui să fie considerată o cedare, iar cei pe cale de a de veni sau doritori să devină părinți ar trebui să fie examinați fizic și mental pentru a li se verifica responsabilitățile și cunoștințele în îngrijirea copiilor. Ar trebui să existe educație obligatorie de stat pentru părinți, pentru ca aceștia să poată face față copiilor cu probleme și schimbărilor care au loc anual în copilărie și în pubertate.”

„Exprimând principiile de mai sus, este bine să realizăm că responsabilitățile sunt duble. În primul rând, cuplurile care au inteligență, înțelegere și înțelepciune de a planifica numărul de copii doriți care pot fi îngrijiți, pot fi considerați grup cultural în fiecare țară. În al doilea rând, există responsabilitatea oficialilor noștri în domeniul sănătății publice și al bunăstării. Ar trebui să fie de datoria lor către stat, către public și către civilizația noastră viitoare să vegheze ca cei care nu au inițiativa individuală si inteligența de a planifica și de a controla mărimea familiilor lor să fie asistați, ghidați și direcționați în orice mod pentru a elimina progeniturile nedorite care nu contribuie, de obicei, cu nimic la civilizația noastră, dar care folosesc energia si resursele omenirii.”

8. IPPF este cunoscută ca un furnizor important de avorturi, unul din cei mai mari la nivel mondial. Avortul este una dintre cele cinci priorități strategice ale sale [12]. Potrivit site-ului propriu,

„Începând cu anul 2007, IPPF a avut un impact semnificativ asupra creșterii accesului la servicii de avort de înaltă calitate pentru cele mai vulnerabile fete și femei. Numărul de cliente care sunt îngrijite corespunzător în avort și care primesc servicii contraceptive post-avort, precum și în general clientele pentru contracepție, a crescut considerabil.” [13]

Raportul financiar pentru 2014 [14] explică:

„2014 a fost un an de succes în programul de avorturi. (…) Per ansamblu, în 2014, aproximativ 3,8 milioane de servicii legate de avort au fost efectuate de către clinicile IPPF, indicând o creștere de 28% față de anul 2013.” (pag. 13) Aceasta a urmat unei creșteri cu 61% între 2010 și 2012, care arată „progrese semnificative în obiectivele cheie pentru anul 2014.”

În pagina 15 din același raport financiar se poate observa că target-ul era de 4,9 milioane avorturi. Creșterea se datorează unei politici deliberate. Potrivit raportului din anul 2013, cheltuielile totale alocate avortului crescuseră cu 8,1 milioane USD (62%) în 2013, deși veniturile totale ale IPPF scăzuseră cu 8,7 milioane de dolari (6%) între 2012 și 2013. Numărul de avorturi sau servicii legate de avort în 2011 a fost de 1,6 milioane, 2,1 milioane în 2012, 3 milioane în 2013 și 3,8 milioane în 2014. Numărul total al serviciilor legate de avort în perioada 2005 – 2014 este de 16.660.818 (Raportul anual de performanță 2014- 2015, p. 23).

IPPF și filialele sale de asemenea distribuie contraceptive, inclusiv un număr tot mai mare de injectabile (13%) și implantabile (16%) [18] și „contracepție chirurgicală” (14%), cu alte cuvinte sterilizare. Ei, de asemenea „depun eforturi pentru a influența guvernele și alți factori de decizie cheie la nivel național, regional și global” (adică lobby) [19]. 85% din clienții IPPF sunt persoane sărace și vulnerabile (Raportul anual de performanță, p. 15). IPPF are acum un sistem de finanțare bazat pe performanță, care recompensează asociațiile membre care demonstrează o performanță solidă. De asemenea, ei adună date privind starea de sărăcie și vulnerabilitatea clienților lor (Raportul anual de performanță, p. 28). 40% din totalul subvențiilor acordate de IPPF a mers în Africa și 20% în Asia de Sud. Cheltuielile totale ale IPPF în 2014 au fost de 137,6 milioane USD.

9. În final, dar nu în cele din urmă, iată o intervenție mai „filosofică” a doamnei Sanger, din importanta sa lucrare „Pivotul civilizației” („The Pivot of Civilization”):

Prin sex, omenirea poate atinge marea iluminare spirituală care va transforma lumea, care va deschide singura cale către paradisul pământesc. Așa că trebuie să concepem în mod necesar și inevitabil exprimarea sexuală. Instinctul este prezent. Nici unul dintre noi nu-l poate evita.” IPPF pare a fi, astăzi mai mult ca oricând, loială acestui ideal.

(Extrase din documentația depusă la Curtea Europeană de Justiție din Luxemburg de responsabilii Inițiativei cetățenești europene „Unul dintre noi”, în procesul intentat Comisiei Europene ca urmare a refuzului acesteia de a da curs inițiativei prin care se solicită stoparea finanțării de la bugetul UE a activităților care distrug viața umană, inclusiv a avorturilor. Planned Parenthood, împreună cu un alt business de avorturi, Marie Stopes, au depus cerere de intervenție în favoarea Comisiei Europene.)

NOTE:

[1] http://www.plannedparenthood.org/about-us/who-we-are/history-successes
[2] http://www.plannedparenthood.org/about-us/newsroom/ppfa-margaret-sanger-award-winners
[3] Margaret H. Sanger, “No Healthy Race Without Birth Control” [March 1921]
http://www.nyu.edu/projects/sanger/documents/speech_no_healthy_race_without_bc.php Toate citatele din M. Sanger provin din Proiectul Sanger, New York University.
[4] id.
[5] Margaret Sanger, „Birth Control and Racial Betterment,” Feb 1919. Sursa: Birth Control Review, Feb. 1919. , Library of Congress Microfilm 131:0099B https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=143449.xml
[6] Margaret Sanger, “The Eugenic Value of Birth Control Propaganda”. Sursa: Birth Control Review, Oct. 1921, p. 5, Margaret Sanger Microfilm S70:913. https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=238946.xml
[7] Margaret Sanger, “The Eugenic Value of Birth Control Propaganda”. Sursa: Birth Control Review, Oct. 1921, p. 5, Margaret Sanger Microfilm S70:913. https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=238946.xml
[8] Margaret Sanger “Sterilization, (A Modern Medical Program for Health and Human Welfare)” 5 Jun 1951. Typed Draft Article. Sursa: Records of PPFA, Sophia Smith Collection , Margaret Sanger Microfilm S72:0637. https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=239501.xml
[9] Margaret Sanger, „Stop Perpetuating The Unfit by a National Policy on Limitation of Families,” 28 Dec 1921. Sursa: New York American, Dec. 28, 1921, 9. , Margaret Sanger Microfilm C16:167 https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=306688.xml
[10] Margaret Sanger, „America Needs a Code for Babies,” 27 Mar 1934. Typed draft article. Sursa: American Weekly, Mar. 27, 1934 , Margaret Sanger Papers, Library of Congress, 128:0312B https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=101807.xml
[11] Margaret Sanger, „The Humanity of Family Planning,” [26 Nov 1952]. Published Article. Source: Third International Conference on Planned Parenthood, Report on Proceedings (Bombay: 1952), p. 12, 54-55. , Margaret Sanger Microfilm S72:0776 https://www.nyu.edu/projects/sanger/webedition/app/documents/show.php?sangerDoc=214408.xml
[12] Annual Performance Report 2014-2015 p. 29 http://www.ippf.org/sites/default/files/ippf_apr_2014_15_0.pdf
[13] http://www.ippf.org/global-comprehensive-abortion-care-initiative
[14] http://www.ippf.org/sites/default/files/financialreport_2014-2015.pdf
[15] http://www.ippf.org/sites/default/files/fin_financialreport_2013-2014_web.pdf p. 13
[16] http://www.ippf.org/sites/default/files/fin_financialreport_2013-2014_web.pdf
[17] Financial Statement 2013 p. 15
[18] Annual Performance Report 2014-2015 p. 16 http://www.ippf.org/sites/default/files/ippf_apr_2014_15_0.pdf

[19] Annual Performance Report 2014-2015 p. 2 http://www.ippf.org/sites/default/files/ippf_apr_2014_15_0.pdf

Recomandăm cărțile editurii „Anacronic”

LASĂ UN RĂSPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here