Luni 8 octombrie 2012, Think Outside the Box, publicație a hotnews.ro, a organizat o dezbatere pe tema Educației sexuale în școli. Au răspuns invitației redactorilor și Pro-vita București și Alianța Familiilor din România, care au redactat un punct de vedere comun. Îl puteți citi mai jos.
1. In ce masura considerati ca este necesara introducerea in programele scolare a Educatiei Sexuale?
Fără a nega necesitatea educării copiilor în ce privește viața intimă și familială, înțelesul curent al termenului „educație sexuală” face această „educație” total incompatibilă cu sistemul valoric al familiilor și comunităților cu convingeri moral-religioase. În virtutea toleranței și a respectului pentru alteritate, valori fundamentale ale UE, dar și a drepturilor prevăzute la art. 29(6) din Constituția României, cerem ca această materie să rămână opțională, cu introducerea unei alternative agreate de noi (de ex. educația pentru castitate).
2. Care credeti ca ar fi efectele unei asemenea masuri?
Educația sexuală (în înțelesul ei actual) are efecte catastrofale. Dincolo de iluzia reducerii numărului de avorturi, ea încurajează libertinajul, introducând copiii într-un sistem de valori în care sexualitatea umană este o funcție ca oricare alta, ce poate fi exercitată fără consecințe, în care moralitatea, familia întemeiată pe căsătorie și fidelitatea maritală sunt prostii desuete și ridicole. Roadele educației sexuale sunt putrede și se văd clar în rata de familii destrămate, epidemia de SIDA, conflictele și dezintegrarea socială.
Două exemple: deși în Marea Britanie se face educație sexuală cel mai de timpuriu, țara are cea mai ridicată rată a sarcinilor la adolescente din Europa de vest. Fostul premier Blair ajunsese să recomande adolescenților sexul anal ca să evite sarcinile, întrucât nimic nu avea efect! În New York, copiii de 14 ani primesc gratuit de la stat anticoncepționale și prezervative, tot ca să evite sarcinile. Evident, fără știrea părinților. Credem că niciun părinte întreg la minte nu își dorește pentru copilul său astfel de „educație”.
Spațiul nu permite o discuție mai amplă, dar introducerea unei astfel de materii obligatorii în România ar duce la conflicte dure între părinții creștini și organizațiile noastre, pe de o parte, și stat pe de alta, mergând de la procese în instanță până la retragerea copiilor din școli. Acest lucru ar însemna o „ghetoizare”, cauzatoare a unor clivaje sociale pe care nu credem că le dorește cineva.
3. Ce alte metode sugerati ca ar putea fi folosite pentru a combate probleme ca numarul ridicat de avorturi si de mame minore, precum si abandonul copiilor?
Este o greșeală să considerăm că soluția la problemele expuse este educația sexuală. Noi propunem, dimpotrivă, o educație bazată pe un sistem moral-valoric solid, verificat istoric: acela în care sexualitatea umană se exprimă doar în cadrul căsătoriei și în care familia este împlinirea personală, instituția-fundament a societății și nu un apendice folosit ca pepinieră de brigadieri (comunism) sau de consumatori spălați pe creier (capitalism). Doar astfel vor dispărea bolile sexuale, avorturile și abandonul copiilor. Deci, NU NE OPUNEM EDUCAȚIEI autentice!
De altfel, noi transmitem, într-un limbaj modern și prietenesc, tinerilor aceste valori în școlile și liceele unde mergem cu programele noastre și suntem uimiți de puterea și entuziasmul răspunsurilor lor. Copiii vor să audă și altceva decât „safe sex” și instrucțiuni despre cum să pună frișcă pe prezervativ. În definitiv, este o bătălie care se dă nu doar pentru sufletele și mințile generațiilor care urmează, ci și pentru supraviețuirea societății însăși, aflată pe pragul prăpastiei.