Ne aflam la un punct de turnura al civilizatiei: moralitatea ca fundament al ei se prabuseste si imoralitatea e institutionalizata. Explicatia acestui fenomen fara precedent este meritul principal al cartii lui Robert R. Rilley, Making Gay OK, How Rationalizing Homosexual Behavior Is Changing Everything (“Normalizarea homosexualitatii: rationalizarea comportamentului homosexual transforma totul”). Publicata anul acesta, cartea lui Rilley explica modul cum comportamentul homosexual a fost validat si normalizat in America. Rilley descrie experienta americana cu homosexualitatea. Fiecare capitol reda, pe scurt, istoria normalizarii homosexualitatii in toate domeniile sociale: educatie, media, deciziile judecatoresti; rationalizarea homosexualitatii de catre unele biserici si culte crestine din America, politica externa a Americii, sociologie, psihologie, in domeniul medical, in armata americana, stiintele sociale, la nivel biologic. Probabil, insa, fraza care izbeste cititorul mai mult ca orice e titlul capitolului 6, “Reinventia moralitatii” si “Institutionalizarea imoralitatii”.
Rilley e crestin, sot, familist, o personalitate verticala, binecunoscuta in America. Printre altele, a fost actor la Hollywood, critic de muzica, director la Vocea Americii, consilier al presedintelui Reagan. Cartea lui a fost publicata, culmea, in San Francisco, capitala mondiala a homosexualitatii. Asta denota curajul lui Rilley si al editurii care i-a publicat cartea. Cu toate ca marile cotidiene si publicatii americane au ignorat volumul, unele publicatii conservatoare online au comentat pe larg asupra lui.
Recent, Rilley a dat un interviu publicatiei australiene Mercatornet.com. Interviul e lung. L-am abreviat si tradus pentru dvs. Se gaseste integral aici.
Intrebare: Care a legatura intre sexualitate, contraceptie si casatoriile homosexuale?
Raspuns: Odata separata procrearea de sexualitate prin contraceptie, comportamentul sexual intra pe o panta alunecoasa. In sistemul juridic al SUA, Tribunalul Suprem a dezincriminat contraceptivele pentru cuplurile casatorite, apoi pentru adultii casatoriti ori necasatoriti, iar apoi pentru adolescenti si minori. Asta a separat responsabilitatea personala de sexualitate. Au urmat si alte decizii, inclusiv „dreptul” la avort. Ultima a fost cea care a dezincriminat sodomia. Deci, odata ce e decretat un „drept la sodomie”, dreptul acesta trebuie acceptat de restul societatii, de buna voie ori prin constrangere. Odata ce separi activitatea sexuala de procreatie si o transformi intr-o forma de divertisment, ce mai poate opri pe cineva sa practice alte forme de “divertisment” sexual? Odata ce iti pierzi ancorele morale, punctul final e deja cunoscut.
Intrebare: Cum explicati ca legile au fost schimbate atit de repede?
Raspuns: Pestele se impute de la cap. S-a petrecut pentru ca moralitatea a fost separata de legi. Majoritatea judecatorilor nostri au devenit pozitivisti, adica nu vad nicio relatie intre moralitate si lege. Moralitatea a devenit irelevanta in formularea legilor si a deciziilor judecatoresti. Cei care insisista ca moralitatea sa constituie fundamentul legilor sunt etichetati ca bigoti, depasiti, plini de prejudicii. Liderii politici comit un fel de suicid moral.
Intrebare: Dar daca cineva nu este de acord cu aceasta tendinta?
Raspuns: George Orwell afirma odata: “cu cit o societate se departeaza mai mult de adevar, cu atit mai mult va uri pe cei care il afirma”. In consecinta, oricine are curajul sa vorbeasca impotriva normalizarii homosexualitatii va fi hartuit si marginalizat. Este ceva ce distruge cariera unei persoane. Cu toate acestea, vedem numeroase cazuri de oameni morali si religiosi care refuza sa accepte rationalizarea homosexualitatii si refuza sa participe in ritualuri care o rationalizeaza, de exemplu casatoriile homosexuale. Din nefericire, sunt dati in judecata. E o problma pentru oamenii religiosi, pentru ca homosexualitatea e condamnata in toate religiile mari ale lumii.
Intrebare: Multi spun ca se nasc homosexuali…
Raspuns: Chiar daca asta ar fi adevarat, este irelevant pentru ca comportamentul homosexual in sine e imoral. Si unii alcoolici spun ca se nasc alcoolici, dar asta nu le da dreptul sa se imbete. Alcoolicii aleg sa se imbete, nu s-au nascut betivi. La fel si homosexualii: chiar daca ei ar fi predispusi spre homosexualitate asta nu e o scuza valabila pentru ca adopta un comportament homosexual. In plus, nu exista nicio dovada stiintifica ca exista material genetic homosexual. Oamenii de stiinta care intentionat au cautat materialul genetic care ar predispune fiintele umane spre homosexualitate au ajuns la urmatoarea concluzie: nu au gasit un astfel de material genetic. Pe linga asta, cei care afirma ca 10% dintre oameni sunt homosexuali, fac afirmatii fara sens. Procentajul acesta a fost umflat intentionat. In plus, inclinatia spre homosexualitate descreste in masura in care adolescentii se transforma in adulti, adevarata incidenta a homosexualitatii fiind de 2 pina la 3 la suta cel mult.
Sunt convins ca multi homosexuali au o predispozitie spre homosexualitate fara ca ei sa fie de vina. Predispozitia e, de multe ori, rezultatul unor traume din copilarie, abuz sexual, ori absenta dragostei de tata din viata copilului. In consecinta, tinerii cauta afectiune masculina din partea altor barbati in locul afectiunii tatalui lor. Asta rezulta si in relatii sexuale. Astfel de tineri merita sa fie compatimiti. Nu si-au ales comportamentul ci le-a fost impus. Dar nu este un act de compasiune sa nu li se atraga atentia ca de fapt comportamentul lor homosexual e o deformare a personalitatii. In plus, homosexualii care vor sa se schimbe au o sansa reala de a fi schimbati cu sprijinul unor terapii adecvate. Dar, este o dovada a irationalitatii faptul ca in America doua state interzic prestarea de servicii de asistenta adolescentilor care vor sa scape de atractii homosexuale. Este ca si cind ai spune unui adolescent ca daca s-a lovit la ochi nu poate merge la doctor. Din nefericire, negarea realitatii a ajuns in stadiul acesta in America. Tinerii vor avea mult de suferit din cauza asta.
Intrebare: Nu este cartea dvs un afront la adresa unei minoritati sociale?
Raspuns: Deloc. Dimpotriva, cartea mea are de a face cu cei care isi transforma maladia intr-un fel de carte de vizita. Pentru a arata cit de masiva e distorsionarea realitatii, e suficient sa observi ca maladia homosexualitatii e declarata identitate a omului. Asta e o mare eroare. De exemplu, alcoolicii pot scapa de alcoolism prin sesiuni de terapie. Dar diferenta intre alcoolici si homosexuali e mare: alcoolicii recunosc ca au o problema si vor sa se scape de ea, pe cind homosexualii nu recunosc ca comportamentul homosexual e o problema si cer societatii sa-l accepte. Alcoolicii nu fac marsuri pentru acceptarea normalitatii alcoolismului. Dimpotriva, homosexualii cer ca restul societatii sa exclame, privind comportamentul lor, ca e “minunat” si ca trebuie legalizat sub forma casatoriilor homosexuale.
Intrebare: De ce nu sunt mai multe persoane ca dvs., care sa discute subiectul acesta?
Raspuns: Le este teama de mafia homosexuala. Le este teama ca daca nu sunt in pas cu lumea vor fi considerati retrograzi. Dar trebuie sa ne amintim istoria secolului trecut, cind alte ideologii si comportamente au fost rationalizate, printre ele nazismul si totalitarismul. Stim care a fost rezultatul. Trebuie sa respingem presiunea de a deveni complici. Altfel ne vom pierde sufletul.