Claudiu Bălan
Lucrând la unul din site-urile noastre prin care încercăm să combatem pornografia, am fost nevoiți să intrăm și pe site-urile pornografice românești pentru a analiza „oferta” lor și pentru a înțelege mai bine ce subiecte trebuie să tratăm. Celor curioși din fire nu le recomandăm să facă acest lucru, noi am cerut binecuvântare la duhovnic și chiar și așa ispita a fost foarte mare.
În primul rând, aș vrea să știți că filmele cu conținut pornografic sunt accesibile în trei clickuri după ce s-a deschis fereastra de navigare pe internet, și asta gratuit, fără nicio barieră de intrare. E foarte important de știut acest lucru pentru părinții care cred că doar adulții pot accesa site-urile pornografice. Nu, lucrurile s-au schimbat foarte mult în ultimii ani. Scrii cuvântul cheie pe Google, apeși Caută, apoi dai click pe primul site din listă și următorul click pe care-l dai este chiar butonul de play al unui film pornografic.
În al doilea rând, am văzut că sunt persoane cărora nu li se pare așa mare păcat să vizioneze filme de acest gen. Sunt adolescenți care încă mai cred că pornografia înseamnă doar femei goale și frumoase, confundând în inima lor dorința curată de a primi afecțiune și atracția față de sexul opus cu scenele degradante din filmele cu conținut pornografic, din care speră că vor obține ceea ce-și doresc.
Cei care fac pasul în lumea pornografiei intră într-un cerc vicios mai puternic decât dependenţa de alcool sau chiar de droguri. Inițial din curiozitate, apoi din plăcere, adolescenții vor fi treptat infectați de o lucrare a diavolului din care cu greu scăpa.
Consumatorii de pornografie, în prima fază, vizionează materiale cu conținut pornografic: fotografii sau filme. În faza a doua, creierul reacționează dând stimuli sexuali în tot trupul. Urmează evident nevoie de a scăpa de această tensiune sexuală pentru a fi liniștit. Soluția rapidă este masturbarea. În faza a treia, după consumarea actului sexual și obținerea orgasmului, consumatorul de pornografie are sentimente de vinovăție, mustrări de conștiință, autoblamându-se și pierzându-și stima față de sine. În acest punct persoana va dori să scape de aceste sentimente negative care-l tulbură și-l fac să se simtă josnic și va căuta afecțiune, va avea nevoie să se simtă bine. Nu peste mult timp, consumatorul va viziona iarăși astfel de imagini confundând actual sexual impersonal (masturbarea) cu actual sexual cu o altă persoană, din care știe că poate obține afecțiune.
În momentul când a decis să revadă scene pornografice pentru a se simți bine și a elimina sentimentele de vinovăție, atunci s-a instaurat prima fază a dependenței de pornografie. Filmele porno devin atât cauză a sentimentelor de vinovăție cât și mijloc de eliminare a lor.
Uşor uşor creierul se va învăța cu aceste scene și va avea nevoie de imagini și mai puternice pentru a transmite stimuli sexuali creierului. Astfel consumatorii de pornografie ajunge să-și dorească a viziona scene pe care cu ceva timp în urmă li se păreau de neconceput, blamându-le moral. De aici înainte vor căuta scene cu perversiuni sexuale sau cu abuzuri, pentru a-și satisface pofta, care cu cât este alimentată cu atât devine mai puternică și mai greu de stins.
Acesta este motivul pentru care pornografia astăzi vine la pachet cu toate marile păcate ale lumii. Pornografia are și forme subtile, mascate cel mai adesea sub sloganuri comerciale sau prestații artistice. Defapt pornografia corupe mai întâi cu formele sale cele mai ușoare, cu iz de plăcere ”nevinovată”.
Mai jos am alcătuit o listă cu formele cele mai răspândite de pornografie, de la soft-porn la hard-porn, pentru cei care încă mai cred că pornografia este o ”joacă necesară”:
Limbajul vulgar
Apropourile sexuale, fie ele din reclame publicitare sau filme celebre, produc excitație. De aceea ele reprezintă o primă variantă soft a pornografiei. Se bagatelizează relația bărbat-femeie distrugându-se pudoarea, această barieră naturală a conștiinței. Deasemenea, glumele sexuale din comediile americane și bancurile cu temă sexuală reprezintă un prim pas spre familiarizarea și acceptarea pornografiei. Perversiunile sau incestul reproduse sub formă de glumă devin ”nevinovate” în fața auditoriului. Dar tocmai ele sunt adjuvantul care deschide apetitul spre ceea ce urmează în continuare.
Bârfele și noutăți despre viața sexuală a vedetelor
Acesta este al doilea pas spre lumea pornografiei. Prinde din ce în ce mai mult rădăcini dorința de a invada viața intimă a altor oameni, de a îi vedea în ipostaze nud. Deși în această etapă a dependenței încă nu s-a stricat total cenzura conștiinței, observăm deja instalarea dublei măsuri: deși consumatorul ar fi indignat ca alții să-i violeze viața intimă, el însuși își satisface plăcerea consumând aspecte intime din viața altor persoane, prin fotografii publicate în ziarele de can-can.
Mimarea actelor sexuale în filme
Actul sexual, fie că este mimat pasager în scenariul filmului sau așezat în prim-planul acțiunii, nu este altceva decât o formă de extirpare a actului sexual din sânul familiei și promovat ca instrument universal de obținere a plăcerii. Fie că mimarea are loc în filmele de acțiune, dramă-mister sau romance și indiferent câte premii Grammy sau nominalizări la Oscar vor fi primit, ele reprezintă mijlocul principal prin care actul intim este transformat în act sexual de larg consum. Părinții privesc aceste scene lângă copii, prietenii alături unii de alții, cenzura rușinii fiind și mai mult afectată în timp ce interesul sexual devine din ce în ce mai exacerbat.
Erotismul din videoclipurile muzicale
În ultimii ani, vedetele au adoptat în videoclipuri o atitudine extrem de provocatoare, afișându-se sumar, în lenjerie intimă și executând dansuri lascive, totul fiind îmbibat de un erotism obsesiv, pretins ”artistic”, dare care în realitate, dincolo de calitățile vocale, trimite gândul direct în dormitor sau… în fața materialelor pornografice.
Fotografiile nud
La acest nivel, deja jumătățile de măsură nu mai satisfac curiozitatea, așa încât se simte nevoia explorării totale a trupurilor. Numai că vizualizarea lor produce un grad ridicat de excitație, ceea ce conduce la apariția nevoii de izolare față de ceilalți oameni. Dar această izolare premeditată este mediul cel mai prielnic pentru deschiderea către ceea ce vom numi de acum încolo hard-porn.
Filmele cu conținut pornografic explicit
Toți pașii anteriori, atâta vreme cât nu au fost cenzurați, au dus la dorința de a vizualiza filme cu conținut explicit pornografic, care schimbă definitiv viața persoanei, mutilând-o aproape complet. Consumul de pornografie explicită duce la o ”revoluție” interioară în care orice opozant al plăcerii pornografice devine dușman: Dumnezeu, Biserica, religia și în general oricine vine cu o normă morală. Conștiința acuză și acum, dar este reprimată înainte de fiecare vizionare căci adicția sexuală este de neînvins fără un sprijin duhovnicesc.
Masturbarea este efectul psihologic și fiziologic al vizualizării filmelor pornografice. De aici încolo persoana dependentă își dorește să pună în practică tot ceea ce vede în materialele pornografice. Când contextul social va permite cunoașterea unei persoane de sex opus, noul partener va deveni universul de experimentare a tuturor fanteziilor acumulate prin pornografie.
Sentimentele sunt amestecate cu perversiunile
Pornografia pervertește orice pornire firească spre afecțiune. Multe titluri de filme pornografice conțin alintături și diminutive, simulând limbajul afectiv dintre un bărbat și o femeie, în cadrul relațiilor intime. Titlurile filmelor sunt ca niște șoapte fierbinți la urechea consumatorilor de pornografie, stimulându-i să acceseze conținutul, folosindu-se de dorința lor firească de afecțiune. Astfel, sentimentelor firești li se oferă spre satisfacere perversiunile. De aici încolo, cele mai profunde simțăminte umane sunt mutilate și transformate în așteptări vulgare.
Femeile tratate ca rasă inferioară
Pornografia promovează imaginea femeii proaste, ușor de sedus, ușor de folosit ca obiect sexual; femeia fără principii, fără rușine, fără educație, femeia care acceptă orice din partea bărbatului, ca un cățeluș bine dresat. Se distruge astfel bariera respectului față de femeie și mamă, prin urmare se distruge respectul față de om în general, căci cine nu poate respecta delicatețea feminină, nu poate respecta pe nimeni. În societate aceste consecințe se manifestă printr-o serie de comportamente agresive precum: femeia care trebuie să accepte avansurile șefului pentru promovare sau femeia frumoasă care face orice pentru banii și puterea bărbatului. Dealtfel, promovarea femeii cu intelect redus este unul din argumentele cele mai solide că industria pornografică este în principal rezultatul gândirii bărbaților.
Încurajarea consumului de droguri și alcool
Filmele pornografice conțin scene în care actorii se droghează sau consumă alcool pentru a avea performanțe sexuale cât mai notabile. În acest caz alcoolul și drogurile, al căror efect distructiv îl știm prea bine, sunt promovate ca afrodisiace. De aici înțelegem că degenerarea sexuală este în strânsă legătură și cu alte patimi.
Sexul în locuri publice
Varietatea scenariilor filmelor pornografice a dus la situația în care aproape că n-a fost loc unde să nu se toarne o scenă sexuală: acasă, la birou, în lift, în parc, pe plajă, în bucătărie, în mașină, în școală, în liceu, pe catedră, în spital, etc. Sexul devine plăcerea numărul unu, cu atât mai ”incitantă” cu cât partenerii se expun în public dar fără să fie văzuți, adică o aventură care seamănă cu joaca de-a șoarecele și pisica. Sexul în locuri publice creează premizele unor scenarii sexuale în mintea consumatorilor de pornografie oriunde s-ar afla și cu oricine. Drept consecință a consumului de pornografie de către minori, au apărut situații extrem de rușinoase în școlile românești, dar și de peste hotare, cu elevi care au mimat sau chiar reprodus ad-literam scene porno în clasă, la toaletă sau în incinta școlii. A căzut și bariera presiunii publice, a rușinii față de oameni.
Promovarea adulterului
În scenariile pornografice este populară ideea de înșelare a soției, sau a soțului, cu ”instalatorul cel chipeș” sau ”vecina fierbinte”, defapt cu oricine iese în cale. Astfel, se induce ideea că orice persoană din jurul nostru, oricât de serioasă ar părea, ar putea fi un partener de împlinire a fanteziilor sexuale. Se desființează astfel barierele convențiilor sociale, ale angajamentelor maritale și a oricărei normă morală interpersonală.
Perversiunile sexuale, orgiile
Relațiile sexuale degenerează într-o luptă absurdă după plăcere, manipulându-se corpul celuilalt în speranța că va putea da și mai multă plăcere. Datorită consumul de pornografie, sexul oral și anal au devenit formele cele mai răspândite de perversiune, atât în sânul familiei cât și în relațiile premaritale. Aceasta este treapta decăderii prin care s-a încălcat și limita funcționalității sistemului digestiv, reproducător și excretor, deci a organismului uman în genere.
Sexul în grup
Actul sexual este experimentat concomitent între parteneri multipli pentru că noutatea dată de o singură persoană nu mai satisface suficient. Astfel, este șters cu totul simțământul firesc de împlinire într-o relație monogamă, așa cum a fost ea așezată firesc în creație de Dumnezeu.
Pedofilia
Copii și adolescenții sunt din ce în ce mai des actori în astfel de filme, chiar dacă acest lucru se pedepsește aspru de legile tuturor statelor, ca infracțiune. Copiii au devenit din consumatori, parte activă în această industrie care demonizează omul până în cel mai adânc colţişor al sufletului. Încă o barieră cade acum: cea a inocenței tipice copilăriei. În plus, se induce ideea că nu este nevoie de formare și dezvoltare psihică pentru întreținerea raporturilor sexuale. Și este lesne înțeles de ce: tocmai naivitatea copilărească și personalitatea încă neconturată sunt starea cea mai prielnică de a manipula sexual.
Sexul între persoane cu vârste radical diferite: bătrâni cu femei tinere și bărbați tineri cu femei bătrâne. În acest caz pornografia distruge bariera psihologică dintre generații, dată de pudoarea firească a tinerilor față de bătrâni, dar și de calitatea bătrânilor de formatori ai tinerei generații. O altă barieră care se vrea ștearsă prin această practică este și cea regresului sexual natural, și care se manifestă prin menopauză la femei și andropauză la bărbați. Deși aceste stări nu sunt altceva decât frâne biologice cu rostul de a nu consuma resursele organismului dincolo de limitele lui, se vor și acestea desființate de dragul plăcerii.
Incestul
E strigător la cer că pe anumite site-uri pornografice există filme cu denumirea: “Blondă regulată de bunicul ei”; „Fata care face dragoste cu taică-său”; „Asiatica violată de propriul tată”, etc. Chiar dacă sunt doar actori și gradele de rudenie dintre ei sunt simbolizate doar prin vârsta diferită, totuși simplu fapt că aceste filme sunt prezentate astfel denotă o adâncire gravă în păcatul prea-desfrânării. Incestul este grav pedepsit de Dumnezeu încă din Vechiul Testament, și aproape că nu pot fi găsite circumstanțe atenuante acestei fapte de o josnicie neînchipuită. Prin această practică pornografia desființează atât barierele gradelor de sânge cât și pe cele ale gradelor spirituale, caricaturizându-se familia și relațiile cele mai curate și firești din viața noastră.
Homosexualitatea și lesbianismul
Au trecut mai bine de 20-30 de ani de când actele de lesbianism sunt o constantă în filmele pornografice. De fapt relația dintre două femei a devenit mai mult o atracție pentru bărbații consumatori de pornografie decât pentru femei. Pe de altă parte, actele sexuale între bărbați au început să fie și ele din ce în ce mai prezente în industria pornografică. Prin aceste practici se încalcă bariera genului sexual, pornografia contribuind în mod decisiv la înmulțirea adepților deviațiilor sexuale.
Transexualitatea. În filme apar persoane care și-au schimbat sexul, bărbați care au devenit ”femei”, și femei travestite în bărbați. Se inoculează posibilitatea cameleonismului de gen sexual: poți fi atât bărbat, cât și femeie, dacă asta te satisface sexual. Prin această metamorfozare sexuală, fie ea de suprafață sau biologică, este încălcată rațiunea pentru care Dumnezeu a sădit în firea umană diferențierea de sexe.
Abuzuri sexuale, agresivitate, violență puternică, masochism. Actul sexual este dus la extrema suportabilității, încercându-se obținerea plăcerii chiar cu prețul durerii. Sistemul nervos are rolul de a detecta durerea pentru a feri ființa umană de pericole, numai că până și durerea, acest rol firesc este pervertit și folosit în scopul potențării plăcerii.
Zoofilia
Degradarea ființei umane atinge un alt stadiu, acela de a face sex cu animalele. Se încalcă astfel hotarul dintre specii. Nu mai contează ce creatură este stimulul plăcerii atâta timp cât aduce plăcere.
Coprofragia
Actorii mimează sau chiar ingurgitează materiile fecale ale partenerilor. Ceea ce este în mod natural deșeu fiziologic, cu caracteristici respingătoare simțurilor, devine factor excitator pentru omul degenerat până la acest stadiu.
Sex orgiastic cu influențe religioase
Aceasta este ultima treaptă a pornografiei: satanismul, demonizarea totală a omului prin batjocorirea simbolurilor religioase.
–
Urmărind această radiografie a pornografiei tragem și prima concluzie: ceea ce începe ca un divertisment, face ca omul să decadă din treaptă în treaptă până la dezumanizare completă, precum construcția unui bloc care se prăbușește sub efectul de domino. Este esențial să reținem că pornografia reeducă omul, schimbându-i aproape total scara valorilor. Ceea ce ieri părea de neconceput, imoral, a devenit între timp un mod de viață.
Dacă ar fi să traducem toate aceste păcate in limbaj ortodox, așa cum sunt ele scrise în Îndreptarele de spovedanie, lucrurile ar sta cam așa: Pornografia vine la pachet cu mândria, desfrânarea, preadesfrânarea, incestul, pedofilia, zoofilia, gomoria, sodomia, malahia, adulterul, beția, violența, abuzurile sexuale, masochismul, sclavia, deznădejdea, disperarea, bârfa, minciuna și multe altele.
Mare parte din păcatele enumerate mai sus sunt păcate strigătoare la cer. „Se numesc strigătoare la cer păcatele care tind a nimici imboldurile firești puse de Dumnezeu în firea noastră. Ele sunt atât de grele, încât, mai mult decât altele, cer o pedeapsă de la Dumnezeu chiar în lumea aceasta. Ele nu izvorăsc dintr-o slăbiciune a credinciosului, ci din vădita răutate a voii lui, fiind săvârșite cu premeditare, nu întâmplător.”[1]
Drept urmare, pornografia nu este nici pe de parte o ”joacă necesară eliberării de hormoni” ci o lucrare de demonizare a sufletelor oamenilor. Sfinții ne arată că în spatele fiecărui păcat din sufletul nostru este un duh rău care ne muncește cu ispita. Astfel, consumatorii de pornografie sunt asaltați de multe duhuri rele. Acceptându-le de bună voie în suflet, omul se demonizează, răul dovedindu-i a doua natură.
Al doilea aspect este că pornografia se vrea un numitor comun al tuturor oamenilor, indiferent de vârstă, sex, cultură, grad de rudenie, sau orice altă diferențiere naturală. Se dorește a fi un limbaj standard de comuniune între oameni, și chiar mai mult decât atât, o religie universală în care să se desființeze orice concept moral. Nimic nu mai contează atâta timp cât plăcerea guvernează. Pornografia este defapt icoana umanității demonizate!
O altă observație este că tabloul pornografiei coincide aproape în totalitate cu agenda propagandistică a autointitulatelor ”minorități sexuale”. De aici înțelegem că aceste grupări ideologice fac presiuni pentru liberalizarea sexuală a întregii societăți. ”Drepturile” cerute de ei sunt defapt drepturile de a perverti întreaga omenire. Toți oamenii sunt ademeniți să se închine idolului plăcerii sexuale sub steagul curcubeului iar dacă nu, atunci sunt constrânși social cu invocarea ”drepturilor omului”, ca și cum omul are numai drepturi, nu și obligații!
De remarcat că în strânsă legătură cu observația anterioară, atâta timp cât statul modern sprijină sau tolerează inițiativele legislative ale ”minorităților sexuale”, înțelegem că pornografia este adevărata educație sexuală pe care o dorește statul modern cetățenilor săi.
Nu în ultimul rând, pornografia subminează familia și rostul omului în lume, alimentând fenomenul concubinajului, dar mai ales formând clienți fideli pentru industria contraceptivă și cea avortivă. Din aceste motive Biserica este cel mai aprig adversar al pornografiei, fie ea artistică, comercială, sau instituțională, înfierând păcatul dar oferind totodată și mijloacele vindecării păcătosului.
Ce pot să vă zic, acum la final e să vă feriți de pornografie ca de una dintre cele mai viclene lucrări ale diavolilor. Mergeți și mărturisiți-vă acest păcat lui Dumnezeu și duhovnicului. Doar așa vă puteți vindeca. Fără spovedanie și împărtășire cu Trupul și Sângele lui Iisus Hristos nu există vindecare reală a acestei boli sufletești.
[1] Catehismul Ortodox – www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism34.html
–
Claudiu Bălan este președintele Asociației Ortodoxia Tinerilor din Galați și autor al cărții „Mii de tineri îşi păstrează astăzi fecioria până la căsătorie: articole şi mărturii”