Primul şef bărbat al Uniunii Mamelor din Marea Britanie (Mother’s Union), Reg Bailey, a fost desemnat de către Departamentul pentru Educaţie să conducă un studiu despre presiunea exercitată asupra copiilor – cu scopul de a găsi soluţii de protejare a lor şi de combatere a comercializării şi sexualizării copiilor.
„Vreau să aşez puterea înapoi în mâinile părinţilor, astfel încât ei să poată controla mai uşor presiunile exercitate asupra copiilor lor şi să le faciliteze educaţia copiilor în felul în care ei doresc”, a afirmat Reg Bailey.
Patru teme cheie de care părinţii trebuie să ţină cont în mod special:
- cultura în curs de sexualizare continuă, în mijlocul căreia trăiesc copiii;
- hainele, produsele şi serviciile oferite copiilor;
- presiunea asupra copiilor de a deveni consumatori şi
- necesitatea ca glasul părinţilor să se facă auzit.
Răspunsul faţă de tendinţele de sexualizare ale copiilor se pot rezuma în două moduri: încercarea de a păstra copiii într-o inocenţă deplină până la maturitate şi acceptarea influenţelor lumii aşa cum sunt şi concentrarea pe ajutorul oferit copiilor de a naviga în mijlocul acestora.
Raportul conclude că nici unul dintre aceste două moduri nu este realist. De preferat a se îmbina cele două căi, adică părinţii trebuie să încerce să limiteze tendinţele către o comercializare şi sexualizare mărită şi să ofere ajutor copiilor în a înţelege şi a aborda aceste pericole potenţiale faţă de care sunt expuşi.
Întrucât lumea afacerilor şi mass media se pare că au pierdut conexiunea cu nevoile copilăriei, responsabilitatea vegherii asupra acestor tendinţe sa află exclusiv în mâna părinţilor. Interesele succesului modern se îndreaptă din ce în ce mai acut împotriva familiei şi trebuie contracarate din interiorul ei. Material „exclusiv pentru adulţi” este azi din ce în ce mai accesibil pe noile căi de comunicare, care pot fi greu reglementate şi controlate.
Unele dintre recomandări:
- videoclipurile-urile muzicale să fie cu restricţionări de vârstă, cu scopul de a preveni copiii să le cumpere, şi să ghideze pe cei care fac transmisii, când să le transmită;
- imaginile sexuale de pe coperţile ziarelor şi revistelor să fie acoperite văzului copiilor;
- utilizatorii să ceară explicit materiale cu conţinut pentru adulţi, şi nu să-l primească în mod automat;
- hainele, produsele şi serviciile pentru copii să fie potrivite pentru copii ca şi design, vânzare, prezentare şi desfacere;
- reclamele outdoor să nu conţină imagini cu tentă sexuală, în special în jurul şcolilor, creşelor, grădiniţelor şi a locurilor de joacă;
- să fie preferate viziunile părinţilor în detrimentul celor ale publicului general pentru stabilirea transmisiilor tv la orele de vârf;
- părinţii să aibe un website pentru reclamaţii la dispoziţie;
- înlăturarea muncii copiilor sub 16 ani;
- îmbunătăţirea conştientizării părinţilor referitor la limitarea influnţelor rele multiple asupra copiilor lor.
Dintre reacţiile la acest raport: prim ministrul Cameron a oferit părinţilor un website pentru plângeri; a revenit asupra recomandării de a uşura accesul la pornografie; a anunţat că va urmări progresul acestor măsuri la o întâlnire în octombrie; British Retail Consortium a anunţat că va aplica directive mai stricte pentru îmbrăcămintea nepotrivită copiilor; 9 lanţuri de desfacere au anunţat că vor respecta directivele.
Un rol hotărâtor în impunerea acestor directive a avut organizaţia Mother’s Union pentru care lucrează Bailey, care a solicitat o implicare mai mare a guvernului pentru a evita pierderea influenţei păinţilor asupra educaţiei copiilor lor.
Prelucrare de către Asociația Darul Vieții, după un articol de Pr. John Flynn, LC. Sursa: http://www.zenit.org/article-32829?l=english