Feminismul gustă azi din propriul medicament: cuvântul „femei” a devenit indezirabil într-o școală dedicată lor
Un colegiu de arte destinat exclusiv femeilor din statul american Massachusetts le cere cadrelor didactice să nu mai utilizeze cuvântul „femei” în sălile de clasă și să îl înlocuiască prin termenul de gen neutru „students” (echivalentul românescului plural de gen masculin „studenți”).
Profesorii de la Colegiul Mount Holyoke au primit instrucțiuni să evite afirmații precum „toate suntem femei aici” sau referirile la „cele două genuri” ca parte a unui document intitulat Inițiativa pentru Predare și Învățare (Teaching & Learning Initiative).
„Ghidul de susținere pentru Studenții Trans și Non-Binari” a fost creat de conducerea unității de învățământ pentru a promova la Mount Holyoke un mediu „neutru din punct de vedere al genului”, conform website-ului CampusReform.org.
Colegiul urmărește astfel să oficializeze o „abordare intersecțională” în sălile de clasă prin „conștientizarea multiplelor forme de opresiune și privilegiu cu care fiecare individ se confruntă și cum acestea interacționează unele cu altele.”
Deși Mount Holyoke își păstrează misiunea istorică de a fi un colegiu pentru femei, afirmă documentul citat, de asemenea recunoaște că înțelesul termenului „femeie” este în permanentă schimbare:
„Binaritățile tradiționale bărbat-femeie sunt astăzi contestate de acele identități de gen care nu sunt conforme cu biologia lor.”
Mount Holyoke: de la reper în istoria feminismului…
Colegiul Mount Holyoke nu este o școală oarecare: fondat în 1837 sub denumirea de „Seminarul pentru Femei Mount Holyoke”, colegiul și întemeietoarea acestuia, Mary Lyon, sunt considerați printre cei mai importanți inovatori în domeniul educației femeilor. Școala are astăzi 2.300 de studente venite din mai multe țări iar în 2011–2012, Mount Holyoke a fost una din instituțiile de educație care a dat cele mai multe Burse Fulbright, conform cu Chronicle of Higher Education.
Printre absolventele MH se numără Emily Dickinson – una dintre cele mai importante poete americane, Frances Perkins – prima femeie ministru în SUA și ministrul muncii cu cel mai lung mandat (1933-1945) și Elaine Chao, ministrul Transporturilor în Administrația Trump.
… la Poliția „neutralității de gen”
Conducerea Colegiului a desemnat persoane care să se ocupe de „incluziunea de gen”, scrie FoxNews, conform căruia orice persoană „născută biologic femeie” poate aplica pentru școlarizare, însă persoana „născută biologic bărbat” poate fi înscrisă doar atunci când se identifică drept femeie! Întrucât acest pasaj din „ghidul de incluziune” este intraductibil, vi-l oferim în original pentru a fi înțeles în context:
Any “biologically born female” can apply for admission, but only a “biologically born male” who “identifies as other/they/ze and when ‘other/they’ identity includes woman” and one who “identifies as a woman.”
Consultată de emisiunea televiziunii FoxNews „Fox & Friends”, una dintre vedetele noului val conservator de pe Youtube, o tânără cu pseudonismul Roaming Millenial, afirmă că acesta este un semn că oficialii școlilor caută să își îndoctrineze studenții:
„Problema devine tot mai comună în campusurile din țară. Avem acești administratori, acești progresiști de stânga care inserează propriile opinii ideologice și vederi politice în codurile de limbaj și orele de diversitate.”
Președintele colegiului, Sonya Stephens, a apărat politica „neutralității de gen” într-o declarație pentru „Fox & Friends”:
„După cum știm, nu toți studenții de la Mount Holyoke se identifică drept femei, dar fiecare are dreptul să își trăiască viața și să învețe într-un mediu incluziv din care să lipsească ostilitatea și să fie respectuos cu identitatea lor”.
Dar, chiar și cu toate aceste schimbări și asigurări, conducerea colegiului admite că s-au făcut greșeli:
„Sălile de clasă nu sunt niciodată spații neutre și sunt marcate de aceleași inegalități, excluziuni și lupte pentru putere care există pretutindeni în lume”, scrie în manualul Instruire Incluzivă. „Ideea nu este să pretinzi un spațiu privilegiat pentru o clasă care să fie exceptată oarecum de la aceste dinamici, ci să lucrezi la eliminarea lor acolo unde poți, să le confrunți onest acolo unde nu poți și să găsești căi pentru a asculta și include toate studentele noastre în moduri juste, echitabile”.
Noul război feminste – activiști „trans”
Regulile introduse de conducerea colegiului sunt încă o manifestare a „maniei transgender” care a cuprins Occidentul și care a tensionat serios atmosfera între feministe și activiștii trans, situație despre care am mai relatat:
Strania luptă dintre feministe și activiștii trans arată că am declarat război realității
Vezi și discursul autoarei feministe Camille Paglia: VIDEO Lecții ale istoriei: Obsesia „transgender” este un semn al colapsului societății
Mediul universitar american – acaparat de extrema stângă
Dacă limbajul „manualului” de mai sus vă amintește de verbiajul limbii de lemn din epoca „marilor cuceriri revoluționare” încheiată la căderea regimului comunist în 1989, nu vă înșelați. „Reforma” destinată „incluziunii persoanelor trans și non-binare” și eliminarea referirilor la sexe este o acutizare a promovării ideologiei „gender” în campusurile universitare occidentale, ca parte a preluării controlului asupra acestora de activiștii politico-ideologici ai extremei stângi (neo-marxism). Pentru aceștia controlul vocabularului este esențial, întrucât astfel pot fi controlate atitudinile și acțiunile studenților.
Vă invităm să citiți sau recitiți, pentru detalii, serialul nostru Noua eră „întunecată”. Școala de la Frankfurt și „corectitudinea politică” în care scriam
„Urmaşii lui Marcuse şi Adorno domină complet universităţile, învăţând studenţii să înlocuiască raţiunea cu exerciţiile ritualice ale corectitudinii politice. Sunt puţine lucrări teoretice astăzi în domeniile artei, literelor sau lingvisticii publicate în SUA sau Europa care să nu recunoască introductiv „moştenirea” datorată Şcolii de la Frankfurt.
„Vânătoarea de vrăjitoare” din campusurile universitare de astăzi reprezintă implementarea conceptului de „toleranţă represivă” a lui Marcuse.”
A venit vremea astăzi ca feministele moderne, bravele urmașe ale lui Friedan și Steinem, să contemple dezastrul la a cărui înfăptuire au contribuit prin distrugerea rolurilor tradiționale ale sexelor – și care s-a întors, ce ironic, contra lor exact acolo unde se așteptau mai puțin.
Astăzi se pare că bicicleta nu mai are nevoie de pește!