Nu preluăm de obicei comentarii de tip Facebook. Cele de mai jos sunt o excepție.
Anghel Buturugă – Coaliția pentru Familie este creația Accept și a lobby-ului gay
Unul din miturile persistente ale anticepefistilor si una din tezele propagandistice de baza anti-referendum este ca initiativa CpF vine de nicaieri, pentru ca in Romania nici macar nu s-a pus problema casatoriilor homosexuale. Cu alte cuvinte, mitul spune ca miscarea CpF este artificiala, lipsita de obiect.
Daca acesta este mitul, care e realitatea?
Realitatea este ca inca din 2006, ACCEPT, prin GAY FEST, a avut ca revendicare casatoriile homosexuale si parteneriatele civile. Revendicarea era legata, asadar, nu doar de parteneriate, ci si de casatorii.[1] A fost unul dintre cele mai vizibile Gay Fest-uri, strategic gandit pentru a pune presiune pe autoritatile romanesti in perspectiva integrarii in UE. Liderii ACCEPT au aratat, atunci, ca nu e de ajuns abrogarea faimosului art. 200 din Codul Penal, ci trebuie egalitate in drepturi.[2] A fi egal in drepturi prin acordarea casatoriei implica, in mod evident si necesar, si dreptul la adoptie.
Tot atunci, simbolic, F. Buhuceanu, lider al ACCEPT, s-a casatorit civil si „religios” cu partenerul sau, in Spania. Un act performativ si politic, totodata, am spune, fiind si un mesaj public asupra necesitatii extinderii casatoriei si drepturilor asociate acesteia, inclusiv cel al adoptiei, la comunitatile LGBT. Spania este una din tarile in care exista, de altfel, dreptul la adoptie al cuplurilor gay[3]
Au existat, ulterior, repetate tentative de obtinere a parteneriatelor civile pentru cuplurile de acelasi sex. GAY FEST-urile au devenit tot mai bine marketizate, beneficiind de sustinerea vizibila a unora din ambasadele occidentale, SUA fiind un actor important in acest sens.
Politicieni care sunt sustinuti si sustin ACCEPT au incercat, asadar, in 2008, 2011, 2013, 2014 si 2015 sa obtina votarea parteneriatelor civile inclusiv pentru persoane de acelasi sex.[4]
In 2015 a fost ultima tentativa de acest tip inaintea declansarii campaniei de semnaturi a CpF. Viski facea bilantul agendei LGBT si a realizarilor obtinute. Campania abia ce se declansase in noiembrie si a venit oarecum neasteptat pentru activistii LGBT, dupa reactii.[5]
Liderii comunitatii LGBT au promovat aceleasi idei si obiective in mod public. Atat Buhuceanu cat si Viski au vorbit in repetate randuri despre casatorie si familie gay, incluzand in aceasta discutie si problema copiiilor.[6] Buhuceanu a construit identitatea gay, de asemenea, printr-un puternic discurs de dezidentificare cu trasaturile majoritare ale societatii romanesti – religie ortodoxa, valori traditionale. Buhuceanu publica bine mersi consideratii despre « familia homosexuala » inclusiv in Dilema Veche, aceasta oficina a boierilor mintii care sunt obsedati, nu-i asa, de corectitudine politica.[7]
Stiti de ce a venit ca o surpriza campania de semnaturi a CpF?
Pentru ca in tot acest timp, din 2006 pana in 2015, gruparile conservatoare si pro-viata chiar nu au facut nimic notabil pe plan social si politic in aceasta privinta. Cu un low profile si axate mai cu seama pe tematica avortului, organizatiile pro-viata s-au miscat lent si abia treptat au inceput sa conceapa un fel de raspuns simbolic la GAY FEST-uri, initiind Marsurile pentru familie sau normalitate. Inca de la inceput, aceste organizatii s-au diferentiat de miscarile de extrema dreapta de tipul ND, care si-au organizat propriile marsuri in zile separate.
Mai mult decat atat. Initial, Patriarhia Romana, desi condamna manifestarile gay pride, a criticat si organizarea marsurilor pentru normalitate de catre organizatiile pro-viata si nu doar ca a refuzat sa le dea vreo binecuvantare, ci a si admonestat primaria ca le-a dat autorizatie sa aiba traseul in apropierea sediului central al Patriarhiei. Atitudinea de atunci a indignat conservatorii romani, avand in vedere ca se referea la o initiativa pro-viata, nu la marsurile Noii Drepte.[7]
Asadar, succesiunea a fost urmatoarea : actiuni de lobby si advocacy gay bine finantate, complexe, beneficiind de expunere mediatica de prim-plan, de show-uri TV (PRO TV inca din 2006 si-a asumat misia educarii romanilor intru casatorii gay), de ambasadori occidentali si de sprijin parlamentar, urmate de tardive tentative palide de contra-reactie conservatoare care au constat, initial, intr-un fel de procesiuni lipsite pana si de sprijinul si girul Patriarhiei.
Intre timp, s-au mai intamplat niste lucruri, cum ar fi campania de scoatere a religiei din scoli si o intensificare a contestarii prezentei publice si a statutului BOR in societate.
Abia pe acest fundal a avut loc o repliere a fortelor conservatoare. S-a infiintat APOR si a luat nastere si initiative Coalitiei pentru Familie, de aceasta data asumata de BOR si de celelalte culte, crestine sau nu.
Identitar si organizational, CpF datoreaza enorm GAY FEST-urilor, ACCEPT-ului si propagandei inabile LGBT din presa, o propaganda construita fix pe acelasi calapod al celei neoliberale : avem de-a face cun un popor prost si inapoiat care trebuie modernizat de sus in jos.
Aceasta mica istorie a fost ocultata si falsificata de activistii de prim plan anticepefeisti, care au inceput sa copieze, din nou, aceeasi propaganda neoliberala, acuzand umbra lui Putin si a lui Hitler in spatele initiativei pentru definirea clasica a casatoriei in Constitutie.
Dragi progresisti si anticepefisti, pot sa inteleg ca nu va bateti capul cu teorii queer complicate despre binaritate si acte performative, dar de ce trebuie sa fiti intr-atat de ignoranti cu privire la agenda si discursul comunitatii LGBT din Romania? Daca nu stiti, de ce va bagati? Daca stiti, de ce mintiti?
Note
1 https://en.wikipedia.org/wiki/Bucharest_Pride#GayFest_2006
http://www2.gandul.info/stiri/homosexualii-romani-cer-legalizarea-casatoriei-intre-persoane-de-acelasi-sex-259919
2 https://en.wikipedia.org/wiki/Recognition_of_same-sex_unions_in_Romania
3 http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Actualitate/35194/Familia-Florin-si-Raul-nu-primeste-credit-cu-buletinul.html
4 https://en.wikipedia.org/wiki/Recognition_of_same-sex_unions_in_Romania
5. http://www.darkq.net/cultura/istoria-gay/retrospectiva-anului-2015-pentru-persoanele-lgbtqia-din-romania/
6. http://www.ziare.com/social/homosexuali/buhuceanu-despre-casatoriile-gay-in-romania-sper-sa-nu-imbatranesc-asteptand-binecuvantarea-legala-interviu-1232684
https://www.elle.ro/lifestyle/cine-are-nevoie-de-parteneriate-civile-8253/2/
7 http://dilemaveche.ro/sectiune/tema-saptamanii/articol/familii-gay-in-romania
8 http://analize.cuvantul-ortodox.ro/biserica-laicatul-ortodox-si-provocarile-unui-sfarsit-de-lume/
MARSUL FAMILIEI SI SEMNELE TOT MAI PRONUNTATE DE TOTALITARISM PATRIARHAL
–
Buturuga Anghel – Viski si Revolutia Queer
Viski si Revolutia Queer. Ce este Queer? “Yes, fuck those kids, and fuck their Disney Land.”
Vlad Viski s-a radicalizat. Vrea Queer in Romania. Iar Queer poate insemna multe. Inclusiv pedofilie. Pentru ca Queer inseamna Revolutie. Revolutionarea sexului.
Printre reactiile pe care le-am primit la postarea despre legatura dintre miscarile pro-homosexualitate si pedofilie se numara unele care se pot reduce la o singura idee: da, dar e departe de noi, aici, in Romania, nu se pune problema.
Dupa cum am aratat in acea postare, chiar si intr-un mediu atat de afectat de corectitudinea politica, asa cum e mediul universitar academic american, se admite faptul ca e o chestiune deschisa posibilitatea conceptuala ca filosofia/ideologia Queer sa permita excluderea pedofiliei dintre identitatile sexuale oprimate si existente doar ca pure constructe sociale.[1]
Or, dl Viski declara intr-un autointerviu ca scopul sau e sa duca mai departe miscarea gay din Romania. De la Gay la Queer, cum spune el singur.[2]
Domnul Viski vrea mai mult decat recunoasterea homosexualitatii ca identitate politica si ca revendicare de drepturi. Si respinge ideea homosexualitatii ca preferinta sexuala, de altfel. Ce o fi acest mai mult? Queer inseamna stergerea, dizolvarea constructelor „femeie”, „barbat”, „normal” (a se retine, si normal). Queer inseamna revolutie. Queer inseamna fortarea oricaror limite, destabilizarea tuturor normelor sexuale (pana la ce limita? unde tragem linia?). Queer inseamna chiar mai mult decat clasicul „gay”. Inseamna ca refuzi pana si normarea identitatii gay. Tradus pe romaneste, inseamna ca refuzi sa accepti drept normativ comportamentul gay asa cum e codificat in prezent – cu drepturile si identitatile sale politice. Deci Queer inseamna dincolo pana si de identitatea gay de pana acum.[3]
Queer mai inseamna sa urasti copiii. Nu glumesc, e vorba despre o carte fundamentala in domeniu. Sigur, ei spun ca e vorba despre constructul copil.[4] Ai putea spune, mai corect politic, ca e vorba despre ura fata de copilarie, daca asta linisteste pe cineva. In cuvintele lui Edelman, „queerness, for contemporary culture at large as for Philadelphia in particular, is understood as bringing children and childhood to an end.”[5]
Dl Viski a fost unul din participantii la dezbaterea celebra privitoare la art. 48 din Constitutie. Dl Viski nu a fost intrebat de queer. Langa dl Viski se aflau oponenti ai anticepefe care habar nu au ce este aia queer (de exemplu, Mihaela Biolan).
Dl Viski e un activist respectat al drepturilor omului. El vrea Queer.
Alti concetateni ai dl Viski, ce vor doar o banala casatorie clasica, sunt demonizati si considerati fascisti. Ei nu vor Queer.
Dragi anticepefisti, habar nu aveti in numele carei filosofii va luptati.
–
[1] https://plato.stanford.edu/entries/homosexuality/ [2] http://www.subcapitol.ro/article/vlad-viski-de-vorba-cu-vlad-levente-viski [3] http://www.critical-theory.com/what-the-fuck-is-queer-theory/ [4] https://www.amazon.com/gp/product/0822333694/ref=as_li_qf_sp_asin_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=0822333694&linkCode=as2&tag=criticatheory-20 [5]Lee Edelman, Queer Theory, p. 19.