Căsătoria: o temă periferică?

215 views
0
DISTRIBUIȚI

Definiția și limitele căsătoriei au făcut obiectul unei dezbateri intense în societatea românească în ultimul an. La inițiativa Coaliției pentru Familie, trei milioane de cetățeni au semnat pentru definirea căsătoriei în Constituția României ca uniunea dintre un bărbat și o femeie.

În ciuda acestei expresii democratice, media și o parte din liderii politici au catalogat Coaliția și susținătorii ei drept fanatici, extremiști, retrograzi, înapoiați, neracordați la realitățile progresiste occidentale și nord-atlantice și, ironic, incitatori la ură și la discriminare.

Totuși, catalogarea tuturor inițiativelor care afirmă principii similare cu cele ale Coaliției pentru Familiei, drept fanatice și neracordate la „spiritul timpului” devine ea însăși o formă de intoleranță.

Protejarea căsătoriei ca uniunea dintre un bărbat și o femeie nu este nici pe departe o discuție periferică, epuizată istoric sau sub-culturală. Dimpotrivă, ea se află în centrul atenției liderilor intelectuali, spirituali și culturali la nivel internațional.

Acest lucru este reliefat de Declarația din decembrie 2016, intitulată Preserve Freedom, Reject Coercion (Păstrați Libertatea, Respingeți Coerciția).[1] Printre cei 75 de semnatari se numără cercetători, profesori, teologi și autori de renume în domeniul dreptului, al căsătoriei și al familiei. De exemplu, Robert George, Profesor de Jurisprudență la Universitatea Princeton și fost Președinte al Comisiei Americane pentru Libertate Religioasă la nivel internațional, susține căsătoria ca o formă unică de comuniune: relația dintre un bărbat și o femeie care s-au angajat să se dăruiască unul altuia, într-o uniune care rodește în nașterea și în creșterea copiilor.[2]

Declarația amintită arată că acest sens profund al căsătoriei este împărtășit de mulți oameni din întreaga lumea și  afirmă că fiecare cetățean are dreptul de a trăi în mod liber, în conformitate cu propriile convingeri religioase, opunându-se astfel oricărei forme nelegitime de coerciție sau de cenzură venite din partea guvernului.

Afirmăm că fiecare persoană este creată după chipul și asemănarea lui Dumnezeu și, de aceea, trebuie tratată cu dragoste, compasiune și cu respect. Afirmăm de asemenea că oamenii sunt creați bărbat și femeie și că această complementaritate este baza familiei fundamentate pe căsătoria dintre un bărbat și o femeie și că familia este izvorul împlinirii umane. Credem că este necesar ca națiunea noastră să păstreze libertatea de exprimare, de instruire și de manifestare în spațiul public în conformitate cu convingerile religioase, fără teama de a fi dați în judecată sau cenzurați de către guvern.

Declarația își exprimă îngrijorarea față de așa-zisa legislație anti-discriminare, care dorește să protejeze noțiunile de identitate de gen[3] și orientare sexuală, dar amenință și subminează libertatea religioasă, libertatea de conștiință, de exprimare, de asociere și dreptul la viață privată. Asemenea legi, reliefează Declarația, sunt folosite de guvern pentru a impune amenzi usturătoare cetățenilor care își exprimă convingerile religioase în spațiul public, punând presiune asupra cetățenilor să își sacrifice convingerile profunde referitoare la căsătorie și la ce înseamnă a fi bărbat și a fi femeie.

Aceste provocări nu sunt prezente doar în America, ci și în Europa. De exemplu, agențiile catolice de adopție nu mai pot opera în anumite țări europene sau le este întreruptă finanțarea de la stat, deoarece refuză să ofere copii spre adopție cuplurilor homosexuale.[4]

Proprietarii de restaurante și localuri pot fi amendați, dacă nu dau în folosință toalete unisex sau dacă nu permit accesul femeilor care se consideră bărbați în toaleta sau în vestiarul bărbaților.

Legislația anti-discriminare este invocată pentru a nega dreptul școlilor creștine de a angaja profesori creștini,[5] diluând identitatea și etosul instituțiilor fundamentate pe principii și pe valori creștine.

Asemenea legislație este deja folosită ca instrument de a submina autoritatea parentală prin educația sexuală agresivă din școlile publice, al cărei conținut nu este cunoscut în totalitate nici măcar de părinți.[6] Un caz recent din Marea Britanie a arătat riscurile la care se expun părinții care nu se conformează conceptului de gen ca și construct social, separat de realitatea biologică bărbat-femeie. Cazul se referă la un cuplu a cărui fetiță era debusolată și se considera băiat. Deoarece părinții au refuzat să o trateze ca pe un băiat (să o strige cu un nume de băiat, să o îmbrace diferit etc.), au fost acuzați de către serviciile sociale de neglijență și de abuz emoțional. Serviciile sociale au motivat că refuzul părinților va împinge copilul la depresie și la suicid, acesta fiind o formă de abuz emoțional și de neglijență parentală. Serviciile sociale nu menționează însă ce efecte poate avea asupra fetiței ideea că își poate schimba genul de la orice vârstă, fără niciun reper biologic.[7]

Se vede astfel că în baza legilor actuale, credincioșii pot sa fie pedepsiți prin închisoare sau amendă, părinților le este erodată autoritatea parentală, organizațiile își pot pierde acreditarea, finanțarea sau chiar licența de a opera, deoarece susțin căsătoria ca uniune dintre un bărbat și o femeie și cred ferm că genul (definit natural de sexul biologic – „bărbat” sau „femeie”, nu construit psihologic sau social) e imuabil.

Declarația amintită are o valoare simbolică, deoarece arată că discuția despre căsătorie, despre ce înseamnă a fi bărbat și a fi femeie nu este una periferică. Și mai important însă, Declarația trage un semnal de alarmă pentru România, arătând gravitatea provocărilor care au început deja să vină în țara noastră, într-un ritm accelerat, dacă revizuirea Constituției nu va întări definiția căsătoriei: relativizarea și disoluția instituției căsătoriei, ignorarea și chiar contrazicerea evidenței biologice, subminarea libertății religioase, a libertății de conștiință și a dreptului părinților de a-și educa copii.

___

[1] Lista completă se găsește la http://www.colsoncenter.org/freedom

[2] Robert George Patrick Lee and Robert P. George, Conjugal Union: What Marriage is and Why it Matters (2104)

[3] Pentru mai multe informații despre Teoria genului, vezi Gabriele Kuby, Revoluția Sexuală Globală: Distrugerea libertății în numele libertății (2014)

[4] Paul Coleman /  Roger Kiska, The Proposed EU “Equal Treatment” Directive: How the UK Gives other EU Member States a Glimpse of the Future, International Journal for Religious Freedom vol 5:1 2012, 113-128

[5] Noua legislație anti-discriminare Malta http://www.independent.com.mt/articles/2016-12-12/local-news/Church-schools-set-to-be-banned-from-discriminating-against-employment-of-non-religious-teachers-6736167827

[6] Documentarul Război împotriva copilăriei, realizat de Family Watch International arată pericolele din spatele educației sexuale comprehensive: https://www.youtube.com/watch?v=tZ18D-cPWUU

[7] https://www.thesun.co.uk/news/2074243/social-workers-accuse-parents-of-emotional-abuse-because-they-refuse-to-let-their-14-year-old-girl-become-transgender/

LASĂ UN RĂSPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here